bezár
 

színház

2013. 09. 26.
A Marica grófnő az évad első előadása Kecskeméten
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Kálmán Imre világhírű operettjével, a Marica grófnővel indul pénteken a kecskeméti Katona József Színház évada. Az előadás rendezője Nagy Viktor, a főszerepet Sáfár Mónika és Egyházi Géza játssza.

Szkéné színház

Nem írtuk át a darabot, azt szeretnénk nyújtani, amit a kecskeméti közönség látni és hallani szeretne. Látványos díszletek és kosztümök, nagyszerű alakítások, csodaszép szólók, vérpezsdítő táncok, látványos revü és igazi magyaros mulatás – mondta Nagy Viktor az MTI-nek.

A rendező az operett reneszánszát azzal indokolta, hogy az emberek vágynak a meseszerű történetekre, amelyek más képet festenek világunkról, mint amivel a mindennapokban szembesülünk. Ugyanilyen erős a vágy az őszinte érzelmekre, amelyek a műfaj elmaradhatatlan jellemzői, hiszen mi másról szólhatna egy operett, mint a szerelemről, mely legyőz minden akadályt – fogalmazott a rendező.

A Barta Dóra érdemes művész vezetésével megalakult balett-tagozat táncosai a Marica grófnőben debütálnak.

Marica grófnőt Sáfár Mónika játssza, míg Endrődy-Wittenberg Taszilót, a családi adósságoktól menekülő, egy erdélyi birtokon tiszttartói állást vállaló grófot Egyházi Géza jeleníti meg, akit az elmúlt évadban Kecskeméten a város kedvencének választottak. Minden idők egyik legtöbbet játszott operettjének kerettörténetében Tasziló gróf álnéven, nyugodt idillben tengeti a napjait, nem fő a feje elherdált öröksége és komoly hátralékai miatt. Még eltarthatna ez a nyugodt világ egy ideig, ha meg nem jelenne a birtok nagyasszonya, Marica grófnő és vele együtt először csak képzeletbeli, majd valóságos jegyese, Báró Zsupán Kálmán, akit Kiss Zoltán alakít. A gyönyörű grófnő Taszilóban természetesen a tiszttartót látja, aki egyre nagyobb hazugságokba keveredik, azt azonban nem hazudhatja senkinek, hogy nem érdeklődik Marica iránt: a nő elrabolja a szívét.

A kölcsönössé váló szerelem viszont esetükben kevés a boldogsághoz: minden összeesküszik a szerelemesek ellen, még saját maguk is, ezzel akadályozva az esetlegesen kibontakozó többi szerelmet, új kapcsolatokat is.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...
Hodászi Ádám: Kikönnyítve című drámája az Apertúra Bázison
Bűn és bűnhődés az Örkény Színházban
Karácsonyozzatok velünk, vagy ússzatok haza az Örkény Stúdióban

Más művészeti ágakról

Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kritika Nagy Gabriella Elviszlek Amerikába című regényéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés