art&design
2008. 11. 05.
Reklámzabálók éjszakája nyolcadszor
Idén sem fognak éhezni a reklámzabálók: a nemzetközi reklámipar legfrissebb 600 remeke jut el Magyarországra november 29-én a Reklámzabálók Éjszakája francia ötletgazdája Jean-Marie Boursicot válogatása révén.
Az eseménynek a Budapest Congress and World Trade Center (volt Budapesti Kongresszusi Központ) ad otthont november 29-én két alkalommal délután 14 órától 18-ig, majd 19 órától hajnali 4-ig.
Bemutatkoznak a hongkongi, az orosz és a mexikói reklámok, míg a retró jegyében idén is látható majd válogatás régi magyar reklámokból. Egyedi összeállítás tekinthető meg Michel Gondrytól, aki méltán ismert filmjeinek egyedi képi világa miatt. Különleges csemegeként nagy filmrendezők (Wim Wenders, Robert Altman, Ang Lee) reklámfilmjei is láthatók - hangzott el a Reklámzabálók Éjszakája keddi sajtótájékoztatóján.
Helyet kapnak a reklámokban a világsztárok is: a Spice Girls, Ronaldo, Zidane, Carla Bruni, Georges Clooney mellett David Beckhammel, Sophie Marceau-val, Jean Renóval, Clive Owennel és Mihail Gorbacsovval készült reklámcsemegék színesítik az este kínálatát. A desszert iránt sóvárgók számára pedig levetítik a 2006-os Clio Award győztes filmjeit.
A Reklámzabálók digitális partnere a Neo Interactive reklámügynökség vírusfilmekből álló speciális blokkot válogat össze, amely az elmúlt évek magyar vírusvideó-terméséből szemezget. A vetítés mellett koncert is várja az esti parti közönségét, amelyen neves magyar zenekarok lépnek fel.
A Reklámzabálók Éjszakájának idei mottója: a nemzetközi reklám üdvözli a magyart. A rendezőcsapat célja a kiegészítő programokkal és az új projektekkel, hogy bemutassa: fantáziával és sok munkával a magyar szakemberek, valamint fiatalok is világszínvonalon teljesíthetnek.
Borsos Sándor főszervező szerint nemcsak a reklámok, hanem a fogyasztók is változnak: megfigyelhető a reklámtudatosság, ami főként a 16-25 éves korosztályra jellemző. Van rálátásuk a világra, és szelektálnak. Egyre nagyobb számban jelen vannak a Reklámzabálók Éjszakáján is.
A Reklámzabálók Éjszakája és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén első alkalommal hirdette meg az Ifjú Penge Pályázatot, amelyre kreatív fiatalok alkotásait várják. A pályaműveket Sas István elnöklésével közéleti személyiségekből álló zsűri pontozza, amelynek tagja többek között Zsédenyi Adrienn, Herendi Gábor, Steiner Kristóf és Bakáts Tibor. A legjobb alkotásokat a rendezvényen bemutatják. A pályázattal kapcsolatos részletek megtalálhatók a www.reklamzabalok.hu honlapon.
Szintén ezen a weboldalon lehet szavazni az Arany Penge Kreatív Fesztivál alkotásaira, amelyet négy kategóriában (film, sajtó, plakát, rádió) hirdettek meg.
A Reklámzabálók Éjszakája délutáni programjára 2900 forint, míg a Reklámzabálók Éjszakájára 5400 forintért kaphatók jegyek. A VIP belépők ára 7900 forint. A csoportos és egyéb kedvezményekről a rendezvény honlapján találhatók részletes információk.
Az első Reklámzabálók Éjszakája egy francia fiatalemberhez, Jean-Marie Boursicot-hoz kötődik, aki 1981-ben Párizsban tartotta az első vetítést, mert úgy vélte, rajta kívül mások is szeretik a jó reklámokat. Ráhibázott: a nagy érdeklődés miatt egy évvel később már két egymást követő estet szervezhetett, a következő években pedig egyre gyarapodott a turné állomásainak száma. Az eseményt Magyarországon 2001 óta rendezik meg.
Bemutatkoznak a hongkongi, az orosz és a mexikói reklámok, míg a retró jegyében idén is látható majd válogatás régi magyar reklámokból. Egyedi összeállítás tekinthető meg Michel Gondrytól, aki méltán ismert filmjeinek egyedi képi világa miatt. Különleges csemegeként nagy filmrendezők (Wim Wenders, Robert Altman, Ang Lee) reklámfilmjei is láthatók - hangzott el a Reklámzabálók Éjszakája keddi sajtótájékoztatóján.
Helyet kapnak a reklámokban a világsztárok is: a Spice Girls, Ronaldo, Zidane, Carla Bruni, Georges Clooney mellett David Beckhammel, Sophie Marceau-val, Jean Renóval, Clive Owennel és Mihail Gorbacsovval készült reklámcsemegék színesítik az este kínálatát. A desszert iránt sóvárgók számára pedig levetítik a 2006-os Clio Award győztes filmjeit.
A Reklámzabálók digitális partnere a Neo Interactive reklámügynökség vírusfilmekből álló speciális blokkot válogat össze, amely az elmúlt évek magyar vírusvideó-terméséből szemezget. A vetítés mellett koncert is várja az esti parti közönségét, amelyen neves magyar zenekarok lépnek fel.
A Reklámzabálók Éjszakájának idei mottója: a nemzetközi reklám üdvözli a magyart. A rendezőcsapat célja a kiegészítő programokkal és az új projektekkel, hogy bemutassa: fantáziával és sok munkával a magyar szakemberek, valamint fiatalok is világszínvonalon teljesíthetnek.
Borsos Sándor főszervező szerint nemcsak a reklámok, hanem a fogyasztók is változnak: megfigyelhető a reklámtudatosság, ami főként a 16-25 éves korosztályra jellemző. Van rálátásuk a világra, és szelektálnak. Egyre nagyobb számban jelen vannak a Reklámzabálók Éjszakáján is.
A Reklámzabálók Éjszakája és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) idén első alkalommal hirdette meg az Ifjú Penge Pályázatot, amelyre kreatív fiatalok alkotásait várják. A pályaműveket Sas István elnöklésével közéleti személyiségekből álló zsűri pontozza, amelynek tagja többek között Zsédenyi Adrienn, Herendi Gábor, Steiner Kristóf és Bakáts Tibor. A legjobb alkotásokat a rendezvényen bemutatják. A pályázattal kapcsolatos részletek megtalálhatók a www.reklamzabalok.hu honlapon.
Szintén ezen a weboldalon lehet szavazni az Arany Penge Kreatív Fesztivál alkotásaira, amelyet négy kategóriában (film, sajtó, plakát, rádió) hirdettek meg.
A Reklámzabálók Éjszakája délutáni programjára 2900 forint, míg a Reklámzabálók Éjszakájára 5400 forintért kaphatók jegyek. A VIP belépők ára 7900 forint. A csoportos és egyéb kedvezményekről a rendezvény honlapján találhatók részletes információk.
Az első Reklámzabálók Éjszakája egy francia fiatalemberhez, Jean-Marie Boursicot-hoz kötődik, aki 1981-ben Párizsban tartotta az első vetítést, mert úgy vélte, rajta kívül mások is szeretik a jó reklámokat. Ráhibázott: a nagy érdeklődés miatt egy évvel később már két egymást követő estet szervezhetett, a következő években pedig egyre gyarapodott a turné állomásainak száma. Az eseményt Magyarországon 2001 óta rendezik meg.
További írások a rovatból
Az anyag mélyén című csoportos kiállításról