bezár
 

zene

2013. 08. 16.
Európa legrangosabb operaigazgatói tartanak kurzust Magyarországon
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A zenei intézmények feltörekvő új nemzedéke, az utánpótlás számára szervez az Opera Europa elnevezésű nemzetközi szervezet és az Armel Produkciós és Sajtóiroda ötnapos kurzust Balatonfüreden.

prae.hu

Augusztus 21. és 25. között olyan kiemelkedő vezetők adják át tapasztalataikat, mint Gerard Mortier, a madridi Királyi Operaház főigazgatója, a Salzburgi Ünnepi Játékok korábbi intendánsa, Kasper Holten, a londoni Királyi Opera igazgatója.  
   
"Egy éve vetődött fel a nemzetközi kurzus szervezése. Tudtam, hogy egyedül kevésbé leszünk sikeresek, mintha az Opera Europa együttműködését kérjük. Annál inkább, mert a szervezet áprilisi bécsi közgyűlésén külön is kiemelték: ösztönözni kell a következő generációt, hogy megalapozott és sokrétű tudással induljanak az első számú vezetői posztokért" - mondta el az Armel ügyvezetője, Havas Ágnes az MTI-nek.  
   
A kurzuson a jelenlegi, már sokféle pozíciót betöltött szakemberek adják át tapasztalataikat. Inspirációt és a speciális szakértelmet szerezhetnek a képzés résztvevői - ígérte Nicholas Payne, az Opera Europa igazgatója, hozzátéve: a balatonfüredi környezet koncentrált munkát tesz lehetővé. 
   
"Sokat gondolkoztunk azon, hogy mi legyen a kurzus célcsoportja, egészen kezdőknek hirdessük meg, vagy olyan fiatal szakembereknek, akik már valamilyen felelős, másod- vagy középvezetői állást töltenek be. Az utóbbi mellett döntöttünk" - részletezte Havas Ágnes.

"A hallgatói létszámot 24-ben maximáltuk, végül két pótkérést is teljesítettünk, egyikük például Emmanuel Trenque French, az Opéra de Tours ének- és zenekarának igazgatója" - tette hozzá. Így összesen 26-an vesznek részt a kurzuson, a résztvevők négy kiscsoportban fognak dolgozni 14 kiemelkedő mentorral. 
   
A résztvevőkre komoly feladatok várnak, például el kell készíteniük egy operaház évadtervét, hozzá ki kell dolgozniuk a teljes megvalósíthatósági elképzelést. A nyitó nap fő előadója Kasper Holten, a londoni Királyi Opera, a Covent Garden igazgatója, aki Miért dolgozunk operaházban: ambíciók és realitások címmel tart előadást. 
   
Másnap financiális kérdések kerülnek terítékre: Philippe Agid, az Opéra de Paris korábbi igazgatóhelyettese és Thomas Lauriot dit Prévost, a Théatre du Chatelet adminisztratív és gazdasági igazgatója a pénzügyi, Tom Remlov, az oslói Norvég Opera és Balett intendánsa a humán erőforrásokról beszél. 
   
A következő nap a tervezéssel telik, jövő pénteken, augusztus 23-án a művészeti kérdésekről cserélnek eszmét. Serge Dorny, a Lyoni Opera főigazgatója például arról beszél majd, hogy miként lehet az avantgárd és a "közönségbarát" előadások között egyensúlyt találni. 
   
Szombaton a marketing és a kommunikációs megoldásokat részletezik olyan kiváló szakember vezetésével, mint Gillian Brierley, a Glyndebourne Fesztivál kommunikációs és marketing igazgatója vagy Esther Lehoczky, az ARTE tévécsatorna vezetője.    

Vasárnap Marisa Vázquez-Shelly beszámol arról, hogyan alakította ki a madridi Királyi Opera szponzori körét. A kurzust Gerard Mortier zárja, aki arról fog előadást tartani, hogy a résztvevők a hallott szakmai és etikai kérdéseket miként hasznosítsák a gyakorlatban.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Élménybeszámoló a Decolonize Your Mind Society koncertjéről
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Renaud-Delage: Gru 4
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés