bezár
 

zene

2013. 08. 11.
Sziget - A Cribs a Queent idézte a Tavaszi szél kezdetű dallal
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Freddie Mercury és a Queen 1986-os budapesti koncertjét idézte a szintén brit Cribs vasárnap a Sziget fesztiválon az A38 sátorban: a Jarman-fivérekből álló csapat szintén előadott egy részletet a Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalból.

prae.hu

"Pici gyerekek voltunk, amikor a Queen, a nagy stadionrock zenekar a csúcson volt, de amikor néhány éve először kaptunk meghívást a Sziget fesztiválra, csak annyit tudtunk Magyarországról, hogy a Queen a nyolcvanas években az elsők között lépett fel a vasfüggöny mögött, és ez Budapesten volt. Most ezt próbáltuk egy kicsit felidézni" - mondta Gary Jarman énekes, basszusgitáros az MTI-nek a fergeteges Cribs-koncert után, amelyen két szám között a "Virágom, virágom" is hallható volt.

Az indie, garázs- és punkrockot vegyítő, Nagy-Britanniában egyfajta kult-státuszt élvező, remek gitárzenét játszó Cribset 2000-ben alapította a három Jarman-fivér; Gary mellett ikertestvére, a gitáros-énekes Ryan, valamint öccsük, a dobos Ross.

"Hogy előny-e, hogy testvérekként alkotjuk a zenekart, nem tudnám megmondani, mert nincs összehasonlítási alapunk. Az biztos, hogy több a harc, a vita közöttünk, mint egy más alapokon működő bandában, igyekszünk uralkodni egymáson. Ugyanakkor annyira egy hullámhosszon vagyunk, úgy érezzük egymást, hogy az hatalmas előny a közös munkában. Ugyanaz az érdekünk, a célunk" - szögezte le Gary Jarman.

A Wakefieldből származó testvértrió első albuma 2004-ben jelent meg, ezt további kettő követte ebben a felállásban, majd 2008-ban váratlanul bejött a képbe Johnny Marr, a legendás Smiths egykori gitárosa, aki annyira beleszeretett a Cribs zenéjébe, hogy velük akart zenélni. Az együttműködés eredményeképpen megszületett negyedik Cribs-lemez, az Ignore the Ignorant (2009) az eddigi legmagasabb helyezést (8.) hozta meg a brit albumlistán.

"A Smiths már régen nem létezett, amikor mi zenélni kezdtünk, Johnny Marr persze igazi hős volt, akire felnéztünk. Az együtt zenélés valahogy teljesen természetes módon alakult ki, gyorsan ráhangolódtunk egymásra, még akkor is, ha mi, testvérek egyfajta burkot alkottunk. Csak egy lemezt csináltunk együtt, meg persze turnéztunk, Johnny 2010-ben a Szigeten is velünk volt, de amikor távozott, semmiféle törést nem okozott senkiben. Folytattuk, amit előtte elkezdtünk" - idézte fel Gary Jarman.

Johnny Marr idén májusban egy manchesteri koncerten ismét csatlakozott a Cribshez, tehát a jó viszony megmaradt. Az idén tavasszal megjelent legutóbbi Cribs-anyagon, a Payola című válogatásalbumon öt olyan szám is szerepel, amelyet együtt írtak.

"Sem Johnny, sem mi nem vagyunk azok a nagy rocksztár arcok, a közös munka is úgy zajlott, mint a haverok között szokás. Ugyanazt elmondhatom Alex Kapranosról és a Franz Ferdinand többi tagjáról, akikhez szoros szálak fűznek minket" - mondta.

A Cribs és a Franz Ferdinand néhány évvel ezelőtt közösen turnézott Európában, Kapranos producerkedett a Cribs harmadik albumán, most a Sziget fesztiválon pedig - mit hoz az élet - a Franz Ferdinand akkor kezdett a nagyszínpadon, amikor a Cribs száz méterrel odébb, a hatalmas A38 sátorban befejezte. "Lehet, hogy még fogunk együtt dolgozni, de alapvetően nem szeretjük ismételni magunkat, mindig új kihívásokat keresünk, azt akarjuk, hogy a lemezeink kicsit mindig máshogy hangozzanak".

A Cribs negyedszer játszott Budapesten: a Szigeten harmadszor, és tavaly novemberben az Akvárium Klubban is fellépett.

"Amíg itt ez a négy koncertünk volt, közben Nagy-Britanniában vagy' kétszázszor felléptünk, ez alapvető különbség. Otthon van egy masszív rajongótáborunk, amely követ minket, Európa többi részén pedig olyanok előtt játszunk, akik valószínűleg ritkán látnak minket, és nagyobb a felelősség, nincs kikövezett út, viszont érezzük ennek frissességét, ami nagyszerű" - fejtette ki végül Gary Jarman az MTI-nek.

A Cribs második lemezét, a 2005-ben megjelent The New Fellas-t a népszerű brit rockmagazin, a Q néhány évvel ezelőtt az évszázad (!) albumának választotta. Ez nyilván túlzás, tény azonban, hogy a csapat vasárnap Budapesten is bebizonyította, hogy a szigetország egyik legérdekesebb zenei exportcikke.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Kritika az Orfeo ed Euridice új felvételéről
Világsztárok a Budapest Jazz Clubban: Oz Noy Trio
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről

Más művészeti ágakról

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés