bezár
 

art&design

2013. 06. 24.
A Heineken sörök csomagolásának innovatívan újrahasznosítása
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Váratlanul erős mezőnnyel találkozott a zsűri a Heineken és a Design Terminál formatervezési pályázatán. A május elején meghirdetett versenyre jelentkezők feladata az volt, hogy a Heineken sörök csomagolását innovatívan újrahasznosítva alkossanak olyan látványelemeket, amelyek világszerte a vendéglátóhelyek díszei lehetnek.

prae.hu

A nemzetközi szakmai zsűri által legjobbnak ítélt 15 alkotást a "Gombold Újra!" – Central European Fashion Days rendezvénysorozat látványos záróeseményén mutatták be szombat este a Millenárison. Sörösrekeszekből épített minikert, több száz zöld üvegből összeálló óriás csillár és a zene ritmusára interaktívan világító, óriási "sör equalizer" is szerepel azok között az alkotások között, amelyeket a pályázatra küldtek be az alkotók az elmúlt hetekben.
Beltéri látványterv"Mind a Diák, mind pedig a Szenior kategóriában nagyon kreatív ötletek születtek, igazán élvezetes volt a zsűrizés. Külön öröm volt látni, hogy a fenntarthatósági szempontokra is mennyire odafigyeltek a pályázók. Globális márkaként a Heineken mindig is fontosnak tartotta a helyi kezdeményezéseket, ezért is volt nagyon izgalmas számomra ez a felkérés." – nyilatkozta Mark van Iterson, a Heineken nemzetközi dizájn koncepciójáért felelős menedzser. Azt is hozzátette, hogy már a tavaszi palacktervezési pályázat zsűrizésekor is felfigyelt a magyar tehetségekre, akik közül többnek az alkotása is bekerült a Milánói Dizájnhéten kiállított munkák közé.

A mostani pályázat szakmai zsűrije olyan szaktekintélyekből állt, mint Cosovan Attila a MOME Vizuális Kommunikáció Tanszékének tanára, Boronkay Linda Ausztráliában élő nemzetközi díjas belsőépítész, Mark van Iterson a Heineken arculatának felelőse, Ács Zoltán a Design Terminál kreatív igazgatója és Színi Béla több ismert budapesti szórakozóhely tulajdonosa, aki azt is vállalta, hogy a legjobban sikerült alkotások megvalósításához biztosítja a helyszínt a nemrég megnyílt Hello Baby bárban.

A Heineken és a Design Terminál nem először működik együtt. Ács Zoltán, a Design Terminál kreatív igazgatója elmondta: "Mind a Design Terminál, mind a Heineken számára fontos a minőség és a kreativitás. Az eddigi együttműködések is bebizonyították, hogy Magyarországon szerencsére egyikből sincs hiány. Bármilyen, elsőre talán elszálltnak tűnő feladattal is lepjük meg a pályázókat, mindig briliáns megoldásokkal válaszolnak. Úgy gondolom, hogy a "Gombold Újra!" – Central European Fashion Days 2013-as rendezvénysorozatának egyik legérdekesebb színfoltja ez a pályázat." A legjobban sikerült alkotásokat augusztusban a Design Terminálban is kiállítják. A látványterveket addig is bárki megtekintheti az interneten.

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

A teremtett „képzelet” határtalansága
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
art&design

Gondolatok Metzing Eszter The skin sees when the eyes touch című kiállításáról, Inda Galéria / Budapest
art&design

Nagyívű nemzetközi kiállítás nyílik a Deák17 Galériában

Más művészeti ágakról

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés