bezár
 

film

2008. 10. 19.
James Bond, a 007-es reklámügynök
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Több klasszikus mondat kimarad az új Bond-filmből, a bújtatott reklám területén viszont hű marad a hagyományokhoz a 007-es ügynök, aki több terméket és szolgáltatást népszerűsít, mint bármelyik korábbi kalandja során.

prae.hu

A Quantum csendje (Quantum of Solace) olyan nagy, hogy még a klasszikus bemutatkozást sem hallani: "A nevem Bond. James Bond." - ez a két tőmondat nem hangzik el a magyar mozikba november 13-án kerülő filmben, és a Martinit sem a szokásos módon - "rázva, nem keverve" - rendeli 007. A filmbe csempészett reklámokból és a James Bond-imázsra épített marketingakciókból viszont a várakozások szerint minden korábbinál több lesz. 
 
Az eddigi csúcsot a 2002-es Halj meg máskor (Die Another Day) tartja, amelyben húsz világcég mutatta be valamilyen termékét. Cserébe becslések szerint összesen 44 millió fontot (15 milliárd forint) fizettek, a kritikusok pedig a Vásárolj máskor (Buy Another Day) gúnycímet adták a filmnek a sok burkolt reklám miatt. A következő Bond-filmnél az alkotók kissé visszavettek; csupán hat cég reklámozott, a szakma szerint összesen 36 millió fontért. 

A Quantum csendje újabb fordulatot jelent. A londoni The Times a termékelhelyezésből származó bevétel 50 millió font. A Ford például a premierhez időzítve vezeti be a Ka modell új változatát, amelyet az aktuális Bond-lány, Olga Kurylenko vezet a filmben, James Bond mobilja pedig a Sony Ericcson legújabb készüléke, a C902 Cybershot, amely ugyancsak a bemutatóval egy időben kerül a boltokba. 

A 106 perces filmben feltűnő márkák között van továbbá az Aston Martin, a Coca Cola, a Heineken, az Omega, a Smirnoff, a Virgin Atlantic és az Ocean Sky. Ez utóbbi egy brit repülőgép-kölcsönző vállalat, amely a The Independent szerint öt gépet bocsátott egy hétre a Bond-filmeket gyártó brit Eon Productions rendelkezésére. A rendes bérleti díj óránként ötezer font, az ügylet értéke így nagyjából 600 ezer font lehet. Cserébe a cég logója nyolc alkalommal tűnik fel a filmben.
 
"A cégek versengenek egymással és figyelemre méltó összegeket hajlandóak áldozni azért, hogy beszállhassanak egy Bond-filmbe" - mondta a londoni lapnak Andy Payne, az Interbrand amerikai tanácsadó cég kreatív igazgatója. "Egy olyan vállalat esetében, mint az Ocean Sky nagyon hasznos befektetésnek tűnik, hogy egy hétre kölcsönadták a gépeiket, hiszen cserébe a James Bond márkával kapcsolódik össze a nevük és az egész világ megismeri őket."

A magánrepülőgép-kölcsönző tulajdonosa, Kurosh Tehrancian szerint "James Bond valójában egy márka, amelynek nincsen párja: mindenki ismeri és mindenki kedveli. Ezzel a márkával forr össze a miénk, ami minden pénzt megér."

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

A filmek rejtett történetei a BIFF-en
Matthäus Wörle Ahol régen aludtunk és Miklós Ádám Mélypont érzés című dokumentumfimje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Luca Guadagnino filmjében elszabadulnak a vágyak és a képzelet
Újra nagyvásznon Tarr Béla Panelkapcsolat című filmje

Más művészeti ágakról

Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
art&design

A besorolás deficitje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés