bezár
 

art&design

2013. 04. 25.
Michaelangelo Pistoletto szabad kezet kapott a Louvre-ban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Michaelangelo Pistoletto olasz festő és szobrász "szabad kezet" kapott a Louvre-ban: a fogyasztói társadalom és kulturális ipar ellen létrejött Arte Povera művészeti mozgalom alapítójának mintegy 15 műve látható csütörtöktől a világ egyik legnagyobb múzeumának klasszikus gyűjteményeiben kiállított remekművek között.

prae.hu

A kortárs művészet olyan nagy személyiségei után, mint Jan Fabre, Abbasz Kiarosztami, Le Clézio, Wim Delvoye, Enki Bilal vagy Walid Raad, a Carte blanche elnevezésű sorozatban a 80 éves Michaelangelo Pistoletto szeptember 2-ig megtekinthető munkái az olasz festészet, a középkori gyűjtemény és a görög és római antikvitás remekműveire válaszolnak a Louvre különböző termeiben. 
   
"A Louvre-ban kiállítani számomra fantasztikus lehetőség. Ez a múzeum ugyanis a mítoszokon és a művészeten keresztül átfogó képet nyújt az emberiség történetéről. A saját munkáim kiállításával egy adott történelmi pillanatban a Louvre-ban a jelenlegi helyzetet tudom értelmezni" - hangsúlyozta az olasz művész a megnyitó előtt. A papírból gyúrt földgömb és a használt ruhák kupacán merengő Vénusz 1967-ben készült szobra például a Szamothrakéi Niké mellé került. 
   
"Ezzel az installációval az újrahasznosítás gondolatára reflektálok: mindegyik rongyból készülhet egy új ruhadarab" - mutatott rá Pistoletto, akinek a tükör művészi erejét kiemelő műveiből több is kiállításra került. A tükörben önmagát megpillantó látogató az alkotás főszereplőjévé válik, a művek "egyszerre tükrözik vissza a múltat és a jelent, a műalkotásokat és a látogatókat" - hívta fel a figyelmet a művész. A Louvre középkori gyűjteményében pedig színes neonokból készült világító mondatokat aggatott fel, amelyek a Földközi-tenger körül élő népek nyelvein idézik meg a szerelmet. 
   
Michelangelo Pistoletto 1933-ban született Biellában. Apja festő-restaurátorműhelyében nőtt fel, majd alkalmazott grafikát tanult. 1956 és 1960 között készült első olyan önarcképsorozata, ahol háttérnek visszatükröző, fémes színeket választott. 1962 óta alkalmazza az acéltükörre applikált fotó technikáját. A hatvanas évek második felében kibontakozó Arte Povera mozgalom alapítójaként az úgynevezett "szegény művészet" atyjává vált hullámpapírból, rongyokból vagy elektromos vezetékekből készült installációval.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
art&design

Nagyívű nemzetközi kiállítás nyílik a Deák17 Galériában
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Platon Karataev: Napkötöző
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés