art&design
2013. 03. 04.
A Flash Art új köpönyegbe bújt!
A világviszonylatban piacvezető Flash Art megújult formában kezdte az évet. A nemzetközi szaklap milánói főhadiszállásán döntöttek az arculat lecseréléséről.
Jó pár évtized után a Flash Art International búcsút intett a kövér Times karaktereknek, jött helyette egy angolszászra szabott, elegánsan időtlen laptükör. A magyar magazin pedig – az új grafikus, Juhász Márton közreműködésével – elkészítette saját változatát. Megőrizte a magazinos alapkaraktert, de a tördelés szellősebb lett.
Az új dizájnhoz friss tartalommal készülnek a szerkesztők. Mindenekelőtt a hűvös ipari objektjeiről ismert brit nagymenő, Liam Gillick mondja el sarkos véleményét művészetről és életről. A nonfiguratív vonalnál maradva, készítettek még két interjút: az egyiket a geometrikus absztrakt hazai nagymesterével, Bak Imrével, a másikat pedig a félig elfeledett monokróm iskola egyik különcével, Erdélyi Gáborral. Portrét rajzoltak a középgeneráció tudós lelkületű perfekcionistájáról, Albert Ádámról és a legeslegfiatalabb festőnemzedék egyik nagy ígéretéről, Karsai Dánielről.
Keletről ezúttal a bizarr indiai sztárművésznő, Bháratí Khair a lap vendége, valamint a kínai kortárs művészetet divatba hozó legendás svájci műgyűjtő, Uli Sigg. De felkeresték a lap munkatársai a frissen nyílt magyar galériákat, elemezték a műtermi stratégiákat, és kibeszélték a legfrissebb trendcélpont, a szabadkézi rajz lehetőségeit is.
Hírek és kritikák Babos Zsilitől Birkás Ákosig, a Tate-ben parádézó Ujj Zsuzsitól a lagúnák közé készülő Asztalos Zsoltig. A címlapon pedig éppen a Velencei Biennáléra hivatalos Asztalos egyik bombája látható.
Az új dizájnhoz friss tartalommal készülnek a szerkesztők. Mindenekelőtt a hűvös ipari objektjeiről ismert brit nagymenő, Liam Gillick mondja el sarkos véleményét művészetről és életről. A nonfiguratív vonalnál maradva, készítettek még két interjút: az egyiket a geometrikus absztrakt hazai nagymesterével, Bak Imrével, a másikat pedig a félig elfeledett monokróm iskola egyik különcével, Erdélyi Gáborral. Portrét rajzoltak a középgeneráció tudós lelkületű perfekcionistájáról, Albert Ádámról és a legeslegfiatalabb festőnemzedék egyik nagy ígéretéről, Karsai Dánielről.
Keletről ezúttal a bizarr indiai sztárművésznő, Bháratí Khair a lap vendége, valamint a kínai kortárs művészetet divatba hozó legendás svájci műgyűjtő, Uli Sigg. De felkeresték a lap munkatársai a frissen nyílt magyar galériákat, elemezték a műtermi stratégiákat, és kibeszélték a legfrissebb trendcélpont, a szabadkézi rajz lehetőségeit is.
Hírek és kritikák Babos Zsilitől Birkás Ákosig, a Tate-ben parádézó Ujj Zsuzsitól a lagúnák közé készülő Asztalos Zsoltig. A címlapon pedig éppen a Velencei Biennáléra hivatalos Asztalos egyik bombája látható.
További írások a rovatból
Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Nagyívű nemzetközi kiállítás nyílik a Deák17 Galériában
Más művészeti ágakról
A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről