art&design
2008. 10. 04.
Kiállítás a magyar design száz évéről Bukarestben
MTI

A Magyar Képzőművészek és Iparművészek Szövetsége, valamint a Magyar Formatervezők Tanácsa támogatásával szervezett kiállítás október 30-ig tekinthető meg a román fővárosban.
Az intézet összegzése szerint a tárlaton nem egyszerűen esztétikai-formai eredmények láthatók, hanem használati tárgyak, amelyeknek csak egyik értéke a formai, de amely nélkül nem is létezhetnének a tárgyak. Az időszak azt a századnyi időt fogja át, amelynek elején megindult az ipari kultúra kialakulása Magyarországon, s amelynek a végén korszakos változások kezdődtek ismét.

Bretter E. Zoltán, az intézet igazgatója elmondta: a Made in Hungary egy sorozat kezdő kiállítása, olyan sorozaté, amelyben az intézmény következetesen szeretné bemutatni a magyar design és ezen keresztül a magyar ipari teljesítmények képét, történetét, jelenkori állapotát.
Az igazgató példaként említette, hogy az utolsó kiállított kép a Gömböc, mint a magyar formatervezés egyik mostani csúcspontja. De láthatóak korábbi "alkotások" is, így a Rubik-kocka vagy a Ganz Művek áramvonalas mozdonya, amely egykor formatervezési forradalomnak számított.
Az igazgató jelezte, hogy lesznek még hasonló kiállítások. Ez a mostani elsősorban a szakembereket, a román egyetem professzorait és diákjait vonzotta, azokat, akik maguk is ilyesmivel foglalkoznak. Nekik van módjuk arra, hogy összehasonlíthassák a román és a magyar formatervezés, ipari termékek közötti különbségeket és hasonlóságokat.
Az intézet összegzése szerint a tárlaton nem egyszerűen esztétikai-formai eredmények láthatók, hanem használati tárgyak, amelyeknek csak egyik értéke a formai, de amely nélkül nem is létezhetnének a tárgyak. Az időszak azt a századnyi időt fogja át, amelynek elején megindult az ipari kultúra kialakulása Magyarországon, s amelynek a végén korszakos változások kezdődtek ismét.

Bretter E. Zoltán, az intézet igazgatója elmondta: a Made in Hungary egy sorozat kezdő kiállítása, olyan sorozaté, amelyben az intézmény következetesen szeretné bemutatni a magyar design és ezen keresztül a magyar ipari teljesítmények képét, történetét, jelenkori állapotát.
Az igazgató példaként említette, hogy az utolsó kiállított kép a Gömböc, mint a magyar formatervezés egyik mostani csúcspontja. De láthatóak korábbi "alkotások" is, így a Rubik-kocka vagy a Ganz Művek áramvonalas mozdonya, amely egykor formatervezési forradalomnak számított.
Az igazgató jelezte, hogy lesznek még hasonló kiállítások. Ez a mostani elsősorban a szakembereket, a román egyetem professzorait és diákjait vonzotta, azokat, akik maguk is ilyesmivel foglalkoznak. Nekik van módjuk arra, hogy összehasonlíthassák a román és a magyar formatervezés, ipari termékek közötti különbségeket és hasonlóságokat.
További írások a rovatból
Megnyitóbeszéd Krajcsovcis Éva és Zséger Olivia „Leképezés” című kiállításához
Megnyitószöveg blanche the vidiot és Palik Eszter "Norma" című kiállításához
Más művészeti ágakról
Elolvastuk a Filmkészítők kézikönyvét