irodalom
2012. 12. 08.
Gyakorlatiasabb olvasmányokra vált az amerikai iskolai tanterv
Gyakorlatiasabb olvasmányokra, köztük szigetelési útmutatóra és növényhatározóra cseréli az amerikai irodalom klasszikusait a 2014-től életbe lépő új iskolai tanterv az Egyesült Államokban.
Az ötven államból 46-ot érintő új tanterv szerint a kötelező olvasmányok legalább 70 százalékának nem-fikciós műnek kell lennie, ezzel segítve a diákok felkészülését a munkaerőpiacon való későbbi elhelyezkedésre. Mindez azt jelenti, hogy JD Salinger Zabhegyező című regényét és Harper Lee Ne bántsátok a feketerigót! című írását "informáló szövegekre" cserélik.
A javasolt nem-fikciós olvasmányok listáján szerepel az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) szigetelési útmutatója, valamint az invazív növényfajokkal foglalkozó kaliforniai Invasive Plant Council által kibocsátott növényhatározó - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.
"Attól tartok, hogy idővel teljesen kiiktatjuk a gazdag fantáziájú, kreatív olvasmányokat az angol irodalmi óráinkról" - panaszkodott egy arkansasi középiskola oktatója. Hozzátette: "Végső soron az oktatásnak többről kellene szólnia annál, mint, hogy biztosítja a gyerekek későbbi elhelyezkedését a munkaerőpiacon".
Az új irányelv támogatóinak érvelése szerint a gyakorlatiasabb olvasmányok révén a diákok megtanulnak tömörebben és tényszerűbben fogalmazni, amely készség jóval nagyobb hasznukra lesz a későbbi munkahelyükön, mint Shakespeare műveinek ismerete.
A javasolt nem-fikciós olvasmányok listáján szerepel az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) szigetelési útmutatója, valamint az invazív növényfajokkal foglalkozó kaliforniai Invasive Plant Council által kibocsátott növényhatározó - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadása.
"Attól tartok, hogy idővel teljesen kiiktatjuk a gazdag fantáziájú, kreatív olvasmányokat az angol irodalmi óráinkról" - panaszkodott egy arkansasi középiskola oktatója. Hozzátette: "Végső soron az oktatásnak többről kellene szólnia annál, mint, hogy biztosítja a gyerekek későbbi elhelyezkedését a munkaerőpiacon".
Az új irányelv támogatóinak érvelése szerint a gyakorlatiasabb olvasmányok révén a diákok megtanulnak tömörebben és tényszerűbben fogalmazni, amely készség jóval nagyobb hasznukra lesz a későbbi munkahelyükön, mint Shakespeare műveinek ismerete.
További írások a rovatból
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról
Gerőcs Péter Szembenézni a tehetségtelenségünkkel kötetének bemutatója az Őszi Margón
Falcsik Mari My Rocks – 21 történet – 21 angolszász rockdal című kötetének bemutatójáról