bezár
 

zene

2012. 10. 19.
Újrahangolt divatünnep
TMX és a Marie Claire Fashion Days 2012 zenei “aláfestése"
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Az idei Marie Claire Fashion Days zenei arculatát a Kollektiva és a Sticky Beats zenei formációkból jól ismert TMX készítette el. A számtalan fordulatot rejtő, de a designerek kreatív világához tökéletesen illeszkedő, közel 5 órányi “trendérzékeny" zenefüzér nemcsak a modellek számára volt kimagasló élmény, hanem a tervezők és a közönség számára is. A mixek az írás alján található linken hozzáférhetőek.
A tavalyi nagyszabású rendezvényt követően idén negyedik alkalommal rendezték meg Magyarországon a Marie Claire divatnapokat a Design hét rendezvénysorozat keretein belül, amely 22 hazai tervezőnek és számos divatközeli szponzornak adott lehetőséget őszi és téli divattermékei bemutatására. A hazai divatvilág első számű rendezvénye mára viszont nem pusztán a tervezők munkái miatt tekinthető izgalmas kulturális eseménynek.

A 2012-es évben a Marie Claire divatnapokat a zenei arculat szempontjából is szerették volna egységesebbé tenni a szervezők. Ennek keretében a már hagyománynak számító elektronikus zenei aláfestést megtartva, színesebb és modernebb hangvételt szerettek volna megjeleníteni, melyben a tervezők zenei ízlése is jobban helyet kap.

Idén a Kollektiva DJ- és promotercsapat, illetve a Sticky Beats crew vezető DJ-jeként is ismert TMX vette át a stafétabotot a rendezvénysorozat zenei aláfestésében.

PUMA social, forrás: Recorder.hu
http://recorder.blog.hu/2012/10/15/recorder_divatfoto_halado_csoport


A divatshow zeneszolgáltatása ebben az évben is rendkívül összetett feladatokat rejtett magában. A 22 tervező és a szponzorcégek zenei profiljának koncepcionális összehangolása, a kért zenék, vagy azok remixeinek felkutatása, minden egyes zenei anyag professzionális megszerkesztése - főként a rendezvény véghajrájában - rendkívül feszített tempót, összehangolt kommunikációt és komoly energiát igényelt.

A tervezők TMX által kivitelezett zenei arculata rendkívül izgalmas összképet mutatott. Egyes designerek esetén a ruhák karakteréhez igazodva a melankolikus, mélyebb zenék érvényesültek, míg másoknál éppen a kreatív ellenpontok, vagyis a sötétebb tervezői világ párosítása vitálisabb, derűsebb zenei elemekkel. Benus Dani hidegebb, fémesebb, a katonai uniformisok világát újragondoló kollekciójához kitűnően illett Ry& Frank Widermann letisztult minimal darabja és az atmospheric house világába kalauzoló Gus-Gus sláger. Ezzel szemben Abodi Dóra vizuálisan jóval “teltebb", szlávos hatású munkáihoz jobban illettek a patetikus, terjengős, de összességében mégis könnyedebb nu disco darabok: élükön Lana del Rey klasszikusával. Talán az sem meglepő, hogy Mojzes Dóra Prometheus film inspirálta pszeudo-horror darabjai Emikának a dirty house és a dubstep határán billegő 3 hours slágerére elevenedtek meg igazán.

Sármán Nóra csipkés menyasszonyi ruháinak kreatív újragondolásai a chicago house ős Frankie Knuckles borúsabb trackjére szólaltak meg, míg Szegedi Kata asszimetrikus, oversized darabjaihoz tökéletesen illik az Azari&III fanyar gay disco hangzása. A USE idei, jóval letisztultabb, földszínű kreációit a Four Tet és a Mozaik légies, rezignált zenéi kísérték, a Kepp Showroom groteszken bájos világát pedig az Apparat kedvesebb, csilingelő glitchi ambientjei fonták körbe.

Míg az érett divvatervezők esetén összességében jellemző volt egy kissé biztonságosabb, vagy simulékonyabb zenei profil, addig a fiatalokra jellemzőbb volt a nagyobb fokú extravagancia és a sokszínűség. Az Anna Eva tervezőpáros fekete és bézs színekkel operáló tervezői játékához érdekes párosítás volt a koszosabb kortárs electro merítés - a Gesaffelstein munkáival, míg a The Four dekadens eleganciáját tökéletesen tükrözte a Desireless Voyage, Voyage című korai spaceromantikája.

Az “érett", illetve a “fiatal" divattervezők munkáinak zenei aláfestése mellett fontos feladata volt még TMX-nek a szponzorokhoz tartozó divatbemutatók zenei anyagainak elkészítése is, amelynek keretében néhol lágy, könnyed house darabokra, vagy épp populárisabb, keményebb, recsegősebb basszusfutamokra, esetenként pedig kísérletezőbb, melankólikusabb zenei világok felépítésére volt szükség. A szponzori zenei arculatok esetén a rövid, jellegadó briefeken túl természetesen szabadabb kezet kapott a DJ így számtalan mixen átüt a TMX-re jellemző keserédes, a nu-disco, a kortárs house és az igényes pop határán billegő zenei horizont.

Marie Claire stábfotó


A TMX által elkészített 25 darab mix - összesen közel 5 órányi zenével, a rendezvényen résztvevő tervezőkkel és céges képviselőkkel váltott közel 150 email, a precízen megtervezett négynapos, napi 16 órás zenei szolgáltatás viszont megtette pozitív hatását. A három napos divatrendezvény zenei aláfestése végül osztatlan sikert aratott mind a közönség, mind a szervezők és a modellek körében és rámutatott, hogy a progresszív, trendérzékeny zene és az előremutató divat egyvelege milyen erős kreatív fúziót tud alkotni.

A lenti Soundcloud linken meghallgatható az összes zenei Marie Claire számára készített zenei anyag, vagyis a szponzorok számára készült összes nagyobb lélegzetvételű mix és a tervezők számára alkotott rövidebb anyagoknak egy kreatív egyvelege, amely jobban jellemzi TMX hangzásának jellegadó világát.

Info:

Tmx a Facebookon

Sticky Beats

Marie Claire Fashion Days program

Tmx - Marie Claire sets

Tmx - 2012 őszi mix

Aktuális szombati Sticky Beats rendezvény az Ankerben

<iframe width="420" height="236" src="http://www.youtube.com/embed/I1AtqgamUJc" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Legújabb Anker DJ-s Image video (többek közt a Sticky Beats-szel)

prae.hu

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

Bartók György szerzői estje a Fugában
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés