bezár
 

zene

2012. 10. 17.
Vasárnap zárult a Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Vasárnap, október 14-én az ausztrál Chunky Move Glow című, valamint a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház és a Forte Társulat Peer Gynt előadásával zárult az idei Café Budapest Kortárs Művészeti Fesztivál. Az idei rendezvénysorozat kiemelkedő látogatószámmal zárult, közel 9000-en váltottak belépőt a fesztivál eseményeire.

prae.hu

A fesztivál 10 napja alatt 40 helyszínen 58 esemény valósult meg, közülük 8 esemény, köztük kávéházi programok, a Paint UP! épületfestő verseny döntője ingyenesen volt látogatható.

A fesztivál főhadiszállásaként működő café budapEST BAR a pezsgő életéről híres Erzsébet téren várta a látogatókat 10 napon át különböző ingyenes kulturális programokkal, koncertekkel, performanszokkal.

A fesztivál kiemelkedő sikerei között volt a vizuális színház úttörőjeként számon tartott dán Hotel Pro Forma vendégjátéka, valamint az ausztrál kortárs tánc nagykövetének tartott Chunky Move Glow című előadása.

A Thália Színházzal két közös bemutatóra is sor került, az EMKE - volt egyszer egy kávéház... című zenés játék Bagó Bertalan rendezésében, Ibsen Peer Gyntje a temesvári Csiky Gergely Állami Színház és a budapesti Forte Társulat koprodukciójában, Horvát Csaba rendezésében aratott közönségsikert a fesztiválon.

A fesztivál különlegességeként idén először rendezték meg az I. Országos Slam Poetry Bajnokságot. A középkori dalnokversenyekhez hasonlítható, az amerikai kocsmakultúrából önálló műfajjá vált slam poetry a kortárs költészet, a rap és a stand-up sajátos elegye, a döntőt követően a bajnokság díjazottjai mutatták be három estén át tudásukat a Slammer Solo keretében, belvárosi kávéházakban.

Izgalmas és új kezdeményezés volt idén a Kortárs Galériák Éjszakája, ahol egyetlen éjszakán át, a város 23 kortárs művészetekkel foglalkozó galériája várta ingyenes tárlatvezetésekkel, koncertekkel, beszélgetésekkel az érdeklődőket.
nyomtat

Szerzők

-- Danczi Csaba László --


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Beszélgetés Karosi Júlia jazz-énekessel
Interjú Wéber Kristóffal a klasszikus művészetekről és a Keringőről
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Kritika Kemény Lili Nem című regényéről
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés