bezár
 

art&design

2012. 09. 20.
Boroscímke pályázat grafikusoknak
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Kihirdették a Cégér - Jó bornak tervezz címkét! boroscímke pályázat első fordulójának eredményét csütörtökön a Magyar Borok Házában; a legjobb tíz grafikus tíz feltörekvő hazai borász számára készíthet címkét.

prae.hu

 A Cégér pályázat célja a dizájn és a bor találkozási pontján a fiatal, tehetséges grafikusok és borászok egymásra találásának elősegítése, valamint a magyar borok vizuális megjelenésének, eladhatóságának javítása - mondta el az első forduló csütörtöki eredményhirdetésén Erdélyi Szabolcs, a projektet gondozó Hybridart Management kreatív vezetője.

    A Design Terminállal közösen kiírt pályázat első körének több mint 200 résztvevője Figula Mihály Hét Hektár elnevezésű borához készített címketervet. A beérkezett munkákat neves borászok, gasztronómusok, grafikusok és dizájnszakemberek - Ács Zoltán, Auth Attila, Balla Dóra, Benkő Zoltán, Fabricius Gábor, Figula Mihály, Ipacs Géza, Lelkes László, Németh Ágnes, Rókusfalvy Pál, Tálos Attila és Tiffán Zsolt - bírálták el.
Az értékelésnél a zsűri figyelembe vette a pályaművek grafikai minőségét, a bor mint termékkategória megértését vizuális oldalról, az ötlet és a címke vizuális világának eredetiségét, a termék pozicionálását és azt, hogy mennyire sikerült a pályázóknak megragadni a bor mint termék lényegét.

    Mint bejelentették, a legjobb tíz közé Bogányi Gergely, Gilányi Nóra, Győri Zsolt, José Simon, Kiss Miklós, Kiss Zsombor, Kovács Attila, Szendeff Lőrinc, Szőke Gergely és a Hidden Collectors (Nagy Dániel és Orbán Péter) került be.

    Az első körből továbbjutott grafikusokhoz a projekt ezen fázisában csatlakoznak azok a fiatal borászok - Borbély Tamás, Hernyák Tamás, Ludányi Balázs (Centurio Borház), Bock Valér, Csetvei Krisztina, Hagymási Tamás, Juhász Tibor, ifjabb Heimann Zoltán, Molnár Tibor és a történészként ismert Ungváry Krisztián -, akiket a Central European Wine Institue borszakértői választottak ki.

    A borászok részvételükkel nemcsak rendhagyó, művészi igényességű cégérhez juthatnak, de felfrissíthetik márkaarculatukat, vagy akár megtehetik a kezdő lépéseket borászatuk új, egységes márkaképének kialakítására is - hangsúlyozta Erdélyi Szabolcs. Jelentkezésével a tíz borász vállalta, hogy egy-egy grafikussal együttműködik a címketervezési időszakban, megismerteti őt a boraikkal, a termőterülettel, és biztosítja számára a tervezéshez szükséges információkat. A grafikus-borász párokat sorsolással döntik el.

    A nyertes cégér megalkotója egymillió forintos díjazásban részesül.
Az első fordulóban elkészült címketervek a borokkal együtt az Erzsébet téri Akvárium Klubban gasztronómiai napok és kiállítás során mutatkoznak be október 26. és november 7. között. Jövő év tavaszától nemzetközi kiállítások és borkóstoló rendezvények keretében a Berlinben, Rómában, és Párizsban működő Magyar Kulturális Intézetekben a külföldi nagyközönségnek mutatják be a kiállítási anyagot a szervezők.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
art&design

Megnyitószöveg KristofLab Still Life című kiállításához
Lugosi LUGO László utánkövetése – elhangzott az emléktábla avatásán
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban

Más művészeti ágakról

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Bemutatták Sárkány Tímea első, Boszorkányok nyara című verseskötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés