bezár
 

színház

2012. 09. 01.
Az arc fogalma Isten fiában: az olasz színház a Gyújtópont Színházi Sorozat első állomása a Trafóban
2012. szeptember 25-26. 20h, Trafó Kortárs Művészetek Háza, Budapest, Liliom utca 41.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
"Jézus arctalan. Festményeket és szobrokat látok. Festők ezreiről tudok, akik szinte minden idejüket a keresésnek szentelték. Hogy megpróbálják visszaadni a leírhatatlan, szinte láthatatlan arckifejezést: a sajnálat grimaszát." (Romeo Castellucci) Az arc fogalma Isten fiában című előadás a Gyújtópont Színházi Sorozat első állomása lesz - 2012. szeptember 25-én és 26-án, 20 órától a Trafóban.
Korunk egyik legismertebb művésze, Romeo Castellucci sok vihart kavart, misztikus, enigmatikus és emblematikus előadása megdöbbentő és megrendítő eszközökkel boncolgatja az élet értelmét, a vallásos hit megtartó erejét, az odaadás, a szenvedést és a szenvedélyt. Az embert vizsgálja.

Mekkora a színház hatalma, hogyan képes arra, hogy szembesítsen minket egy olcsóföldhöz ragadt világban, mindazzal, ami nálunk nagyobb? Apa és fia kapcsolata, fizikai és szellemi leépülés egy Antonello da Messina festmény, egy hatalmas, az egész teret betöltő Jézus-portré előtt.

Romeo Castellucci a kép erejét és a kép jelentette veszélyt vizsgálja legújabb ciklusában. Azét a képét, amelyik elrejt és megvilágít, komponált vagy éppen dekomponált, manipulált és ugyanakkor maga is manipulál. A többrészes színházi sorozat minden epizódjának alapgondolatát egy-egy kép, vagy egy irodalmi alkotás adja – a rendező így még tágabb perspektívából szemlélheti/szemléltetheti mindazt, amit megkérdőjelez. A kiinduló pont ebben az előadásban Antonello de Messina képe (Salvator Mundi), a következő darab egy Hawthorne novellán (A lelkipásztor fekete fátyla) alapszik és a trilógia záródarabja, a 2012 nyarán Avignonban bemutatott The Four Seasons Restaurant kiindulópontja Mark Rothko művészete.

Az előadás a Gyújtópont Színházi Sorozat első állomása.  A korszerű színház - és színházcsinálás komplex eszköz: közvetlen kapcsolatot teremt  játszók és  nézők közt, és a szokásos egyoldalú befogadás helyett a párbeszédes viszonyra épít. Közvetít és felmutat. Épít nézői gondolkodására, aktív részvételére, sőt esetenként számít ellenállására is. A sorozatban bemutatkozó társulatok között van olyan, amelyik erős vizualitással operál, van olyan, amelyik az interaktivitásra, a nézői részvételre épít, van olyan, amelyik a hagyományos történetmesélést választja, és szinte mindegyiknél fontos és kiemelt szerepet kap a (mozgó) kép. Öt minta arra, hogyan lehet ma, 2012-ben aktuális témákat művészileg is aktuális módon bemutatni.

Az előadássorozatra kedvezményes áron bérlet váltható. A négy alkalmas bérlettel a néző szabadon kiválaszthatja azt a négy előadást, amit szeretne megtekinteni.

A Gyújtópont Színházi Sorozat keretében:

Societas Raffello Sanzio (I): Az arc fogalma Isten fiában
/Sul concetto di volto nel Figlio di Dio

2012. szeptember 25-26. 20:00


olasz nyelven, magyar és angol felirattal


Rendező, fény, hang, jelmez: Romeo Castellucci
Zene: Scott Gibbons
Szereplők: Gianni Plazzi + Sergio Scarlatella és Dario Boldrini + Vito Matera + Silvano Voltolina
A rendező munkatársa: Giacomo Strada
Színpadi tárgyak megalkotása: István Zimmermann, Giovanna Amoroso

Hangtechnikus: Matteo Braglia, Marco Canali
Fénytechnikus: Fabio Berselli, Luciano Trebbi
Kellék: Vito Matera
Menedzsment: Gilda Biasini, Benedetta Briglia, Cosetta Nicolini, Valentina Bertolino


http://www.raffaellosanzio.org/

Szkéné színház

nyomtat

Szerzők

-- PRAE.HU --

A prae.hu művészeti portál 2006 óta jelenik meg, naponta friss művészeti hírekkel, tudósításokkal, és elemzésekkel, interjúkkal. Hat művészeti ág (irodalom, art&design, építészet, színház, zene, film) mellett gyerekrovata is van.


További írások a rovatból

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Hodászi Ádám: Kikönnyítve című drámája az Apertúra Bázison
színház

Kabóca Bábszínház: Dödölle

Más művészeti ágakról

Renaud-Delage: Gru 4
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Platon Karataev: Napkötöző


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés