art&design
2012. 08. 24.
A botcsinálta restaurátor tönkretette a festményt
Törik a fejüket spanyol kulturális illetékesek, hogy mit tegyenek azzal a 20. századi, Jézus Krisztust ábrázoló festménnyel, amelyet alaposan tönkretett egy botcsinálta restaurátor.
Elias Garcia Martinez Ecce Homo című festménye a Zaragoza közeli Misericordia templom ékessége volt.
A felekezet egy idős tagja, a 80 éves Celia Gimenez úgy gondolta, hogy a nedvességtől károsodott festmény restaurálásra szorul, és nekilátott, hogy kijavítsa a több mint százéves festményt. Annyira átfestette a művet, hogy szinte felismerhetetlenné vált.
Senki nem vette észre, mennyire elcsúfította a műalkotást, egészen addig, amíg a nő felhívta az önkormányzatot, és elmondta, mit tett.
Az illetékesek remélik, hogy sikerül a festményt restaurálni, és helyreállítani Martinez jellegzetes ecsetvonásait.
A felekezet egy idős tagja, a 80 éves Celia Gimenez úgy gondolta, hogy a nedvességtől károsodott festmény restaurálásra szorul, és nekilátott, hogy kijavítsa a több mint százéves festményt. Annyira átfestette a művet, hogy szinte felismerhetetlenné vált.
Senki nem vette észre, mennyire elcsúfította a műalkotást, egészen addig, amíg a nő felhívta az önkormányzatot, és elmondta, mit tett.
Az illetékesek remélik, hogy sikerül a festményt restaurálni, és helyreállítani Martinez jellegzetes ecsetvonásait.
További írások a rovatból
Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Más művészeti ágakról
A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában