art&design
2012. 07. 25.
SI-LA-GI kiállítása a Budapest Galéria Kiállítóházban
Nullától nulláig és vissza címmel SI-LA-GI (Szilágyi Szabolcs) konceptuális médiaművész kínai és magyar művészekkel készített installációit, festményeit is láthatják az érdeklődők csütörtöktől a BTM Budapest Galéria Kiállítóházban.
SI-LA-GI elmondta az MTI-nek, hogy több mint tíz éve készít közös alkotásokat thai, kínai, francia és magyar művészekkel, buddhista mesterekkel.
Ezekből a sorozatokból egy festményt és egy installációt mutat be. Az installáció SI-LA-GI, valamint a kínai kortárs művész, Aj Vejvej (Ai Weiwei) és Drölma (Kovács Zsuzsa) munkáinak felhasználásával készült közös alkotás. A Svédországban élő, magyar származású Sziráki Endre képzőművésszel közösen készített festményük a kiállítás névadója is egyben.
"Művésztársaimmal egy felületen reagálunk egymás gondolataira a vizualitás eszközeivel. A vizualitás és verbalitás együttesen jelenik meg munkáimban" - tette hozzá.
A térben egy Buddha-szobrot helyezett el, annak egy részét Aj Vejvej készítette. A Buddhának csak fél karja van egy sérülés miatt, SI-LA-GI úgy alakította át ezt a sérülést, hogy az az alkotás részévé válik.
A műveknek nem adott külön címet, sőt az se derül ki, hogy melyik részét ki készítette.
"Azt szeretném, hogy a néző az egész kiállítás gondolatmenetére hangolódjon rá, ebben keresse meg a számára használható, inspiratív gondolatokat" - hangsúlyozta.
SI-LA-GI az Art & Image című munkájával rámutat arra, hogy az emberek társadalmi státusuk demonstrálására nemcsak a házukat, a feleségüket és az autójukat használják, hanem a művészetet is.
Ázsiában 20 éve dolgozik többek között két fotósorozaton. A Bangkok on Sleep című sorozatból egy képet mutat be. "Keleten az emberek tíz percre bárhol, bármilyen helyzetben el tudnak aludni a rendőrtől a bolti eladón át a tulajdonosig"- mondta a művész.
A múlandóságról szóló régebbi, nagyméretű fotóján egy medence partjára kirakott szöveg látható. A negatívba áttett színes fotó kék vize pirossá válik, mint egy álomban. "A kiállításon a régi és az új munkák együttesen új tartalmat, kontextust teremtenek" - fejtette ki.
Szilágyi Szabolcs 1966-ban Svédországba emigrált. A stockholmi Képzőművészeti Akadémián festészetet, a stockholmi egyetemen művészettörténetet tanult, közben experimentális fotóval és filmmel, majd 1973-tól videóval is foglalkozott. 1980 és 1986 között festészetet és videóművészetet tanított Stockholmban. 1990-től él Budapesten. A '60-as évek végén a japán harcművészet révén került közel a buddhizmushoz. A keleti gondolkodás tanítása és gyakorlata művészetére ma is hatással van.
Tárlata szeptember 2-ig tart nyitva.
Ezekből a sorozatokból egy festményt és egy installációt mutat be. Az installáció SI-LA-GI, valamint a kínai kortárs művész, Aj Vejvej (Ai Weiwei) és Drölma (Kovács Zsuzsa) munkáinak felhasználásával készült közös alkotás. A Svédországban élő, magyar származású Sziráki Endre képzőművésszel közösen készített festményük a kiállítás névadója is egyben.
"Művésztársaimmal egy felületen reagálunk egymás gondolataira a vizualitás eszközeivel. A vizualitás és verbalitás együttesen jelenik meg munkáimban" - tette hozzá.
A térben egy Buddha-szobrot helyezett el, annak egy részét Aj Vejvej készítette. A Buddhának csak fél karja van egy sérülés miatt, SI-LA-GI úgy alakította át ezt a sérülést, hogy az az alkotás részévé válik.
A műveknek nem adott külön címet, sőt az se derül ki, hogy melyik részét ki készítette.
"Azt szeretném, hogy a néző az egész kiállítás gondolatmenetére hangolódjon rá, ebben keresse meg a számára használható, inspiratív gondolatokat" - hangsúlyozta.
SI-LA-GI az Art & Image című munkájával rámutat arra, hogy az emberek társadalmi státusuk demonstrálására nemcsak a házukat, a feleségüket és az autójukat használják, hanem a művészetet is.
Ázsiában 20 éve dolgozik többek között két fotósorozaton. A Bangkok on Sleep című sorozatból egy képet mutat be. "Keleten az emberek tíz percre bárhol, bármilyen helyzetben el tudnak aludni a rendőrtől a bolti eladón át a tulajdonosig"- mondta a művész.
A múlandóságról szóló régebbi, nagyméretű fotóján egy medence partjára kirakott szöveg látható. A negatívba áttett színes fotó kék vize pirossá válik, mint egy álomban. "A kiállításon a régi és az új munkák együttesen új tartalmat, kontextust teremtenek" - fejtette ki.
Szilágyi Szabolcs 1966-ban Svédországba emigrált. A stockholmi Képzőművészeti Akadémián festészetet, a stockholmi egyetemen művészettörténetet tanult, közben experimentális fotóval és filmmel, majd 1973-tól videóval is foglalkozott. 1980 és 1986 között festészetet és videóművészetet tanított Stockholmban. 1990-től él Budapesten. A '60-as évek végén a japán harcművészet révén került közel a buddhizmushoz. A keleti gondolkodás tanítása és gyakorlata művészetére ma is hatással van.
Tárlata szeptember 2-ig tart nyitva.
További írások a rovatból
Enyedi Zsolt a Szófiai Liszt Intézet rezidenciaprogramján rendezett kiállításáról
Nagyívű nemzetközi kiállítás nyílik a Deák17 Galériában
Más művészeti ágakról
Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről