bezár
 

zene

2012. 07. 10.
Helyszín és szereplőváltozás a VeszprémFesten
2012. július 20. és 21.
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A rendkívüli nagy érdeklődésre való tekintettel a július 20-i Buena Vista Social Club® featuring Omara Portuondo koncert a Veszprémi Vár helyett a Veszprém Arénában kerül megrendezésre, s a nagyobb helyszínnek köszönhetően ismét kaphatók jegyek a koncertre.

prae.hu

A már megváltott jegyek az Arénába érvényesek. (A pontos hely a jegyen szerepel alternatív helyszínként feltüntetve.) Amennyiben a helyszínváltozás miatt visszaváltaná jegyét, július 15-ig megteheti. 

OBVSC

A július 21-i Don Pasquale előadásban az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallhatja a publikum. A simogatóan telt hangú művész az elmúlt két évtizedben sikert sikerre halmozott a világ legpatinásabb színpadain, operaházaiban. Fellépett többek között a Covent Gardenben, a New York-i Metropolitan-ben, a Scalában, a párizsi operában, a bécsi és a müncheni Staatsoperben.

A változtatást az indokolta, hogy Ruggero Raimondi egy balesetből fakadóan szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani vállalt címszerepét.

Roberto Scandiuzzi Veszprémben

Az idei VeszprémFest zárónapján különleges produkció koronázza meg az immár 9. alkalommal megrendezésre kerülő fesztivált. Egy legendás opera, érdekes feldolgozás, korszakos sztár a címszerepben – erre számíthatnak mindazok, akik július 21-én a veszprémi Óvárostéren szeretnék tölteni az estéjüket.

Roberto Scandiuzzi

Négy név, amely önmagáért beszél: Donizetti, Don Pasquale, Miklósa Erika, Roberto Scandiuzzi. Az udvariassági sorrendet kivételesen félre téve kezdjük a férfiakkal! Donizetti legnépszerűbb, egyben utolsó vígoperájának félig szcenírozott előadását láthatják a zenerajongók az érseki palota “díszletei" között.

Don Pasquale
, a zsémbes római öregúr 18. századi történetének szövegét szintén maga Donizetti írta, s a szerző legjobb vígoperájának tartják, melyben szerencsésen párosul a drámai és a buffo stílus. Ami a drámaiságot illeti, a klasszikus operaszerzőn idén csak egyvalami tudott túltenni, maga az élet.

A címszerepet ugyanis eredetileg a világhírű olasz basszbariton, Ruggerio Raimondi játszotta volna, ám egy váratlan baleset következtében, szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani fellépését. A bravúros darabhoz a szervezők is egy bravúrral járultak hozzá: Don Pasquale szerepében végül az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallgathatja a publikum.

Roberto Scandiuzzit tehetsége, egyénisége nemcsak a közönség körében tette népszerűvé, korunk legelismertebb karnagyainak is kedvence lett. Dolgozott például Claudio Abbadóval, Lorin Maazellel, Zubin Mehtával.

Az elmúlt öt esztendőben az operairodalom szinte minden nagy basszbariton szerepét elénekelte: volt Boris Godunov a madridi Teatro Realban, énekelt a Nabuccóban a Veronai Arénában, alakította Macbeth Banquóját a müncheni Bayerische Staatsoperben, Don Pasqualét a torinói Teatro Regióban.  Legnagyobb sikerét talán a Metropolitan színpadán aratta az Aidában és a Sevillai borbélyban.

Az igazi zenei ínyencségnek ígérkező előadás sikerére a másik garanciát Scandiuzzi partnere, a VeszprémFest visszatérő vendége, a közönségkedvenc Miklósa Erika jelenti, aki Norinát alakítja a darabban.



nyomtat

Szerzők

-- Danczi Csaba László --


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző
Nils Frahm: Day
Händel: Alcina. Marc Minkowski felvétele
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés