zene
2012. 07. 10.
Helyszín és szereplőváltozás a VeszprémFesten
2012. július 20. és 21.
A rendkívüli nagy érdeklődésre való tekintettel a július 20-i Buena Vista Social Club® featuring Omara Portuondo koncert a Veszprémi Vár helyett a Veszprém Arénában kerül megrendezésre, s a nagyobb helyszínnek köszönhetően ismét kaphatók jegyek a koncertre.
A már megváltott jegyek az Arénába érvényesek. (A pontos hely a jegyen szerepel alternatív helyszínként feltüntetve.) Amennyiben a helyszínváltozás miatt visszaváltaná jegyét, július 15-ig megteheti.
A július 21-i Don Pasquale előadásban az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallhatja a publikum. A simogatóan telt hangú művész az elmúlt két évtizedben sikert sikerre halmozott a világ legpatinásabb színpadain, operaházaiban. Fellépett többek között a Covent Gardenben, a New York-i Metropolitan-ben, a Scalában, a párizsi operában, a bécsi és a müncheni Staatsoperben.
A változtatást az indokolta, hogy Ruggero Raimondi egy balesetből fakadóan szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani vállalt címszerepét.
Roberto Scandiuzzi Veszprémben
Az idei VeszprémFest zárónapján különleges produkció koronázza meg az immár 9. alkalommal megrendezésre kerülő fesztivált. Egy legendás opera, érdekes feldolgozás, korszakos sztár a címszerepben – erre számíthatnak mindazok, akik július 21-én a veszprémi Óvárostéren szeretnék tölteni az estéjüket.
Négy név, amely önmagáért beszél: Donizetti, Don Pasquale, Miklósa Erika, Roberto Scandiuzzi. Az udvariassági sorrendet kivételesen félre téve kezdjük a férfiakkal! Donizetti legnépszerűbb, egyben utolsó vígoperájának félig szcenírozott előadását láthatják a zenerajongók az érseki palota “díszletei" között.
Don Pasquale, a zsémbes római öregúr 18. századi történetének szövegét szintén maga Donizetti írta, s a szerző legjobb vígoperájának tartják, melyben szerencsésen párosul a drámai és a buffo stílus. Ami a drámaiságot illeti, a klasszikus operaszerzőn idén csak egyvalami tudott túltenni, maga az élet.
A címszerepet ugyanis eredetileg a világhírű olasz basszbariton, Ruggerio Raimondi játszotta volna, ám egy váratlan baleset következtében, szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani fellépését. A bravúros darabhoz a szervezők is egy bravúrral járultak hozzá: Don Pasquale szerepében végül az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallgathatja a publikum.
Roberto Scandiuzzit tehetsége, egyénisége nemcsak a közönség körében tette népszerűvé, korunk legelismertebb karnagyainak is kedvence lett. Dolgozott például Claudio Abbadóval, Lorin Maazellel, Zubin Mehtával.
Az elmúlt öt esztendőben az operairodalom szinte minden nagy basszbariton szerepét elénekelte: volt Boris Godunov a madridi Teatro Realban, énekelt a Nabuccóban a Veronai Arénában, alakította Macbeth Banquóját a müncheni Bayerische Staatsoperben, Don Pasqualét a torinói Teatro Regióban. Legnagyobb sikerét talán a Metropolitan színpadán aratta az Aidában és a Sevillai borbélyban.
Az igazi zenei ínyencségnek ígérkező előadás sikerére a másik garanciát Scandiuzzi partnere, a VeszprémFest visszatérő vendége, a közönségkedvenc Miklósa Erika jelenti, aki Norinát alakítja a darabban.
A július 21-i Don Pasquale előadásban az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallhatja a publikum. A simogatóan telt hangú művész az elmúlt két évtizedben sikert sikerre halmozott a világ legpatinásabb színpadain, operaházaiban. Fellépett többek között a Covent Gardenben, a New York-i Metropolitan-ben, a Scalában, a párizsi operában, a bécsi és a müncheni Staatsoperben.
A változtatást az indokolta, hogy Ruggero Raimondi egy balesetből fakadóan szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani vállalt címszerepét.
Roberto Scandiuzzi Veszprémben
Az idei VeszprémFest zárónapján különleges produkció koronázza meg az immár 9. alkalommal megrendezésre kerülő fesztivált. Egy legendás opera, érdekes feldolgozás, korszakos sztár a címszerepben – erre számíthatnak mindazok, akik július 21-én a veszprémi Óvárostéren szeretnék tölteni az estéjüket.
Négy név, amely önmagáért beszél: Donizetti, Don Pasquale, Miklósa Erika, Roberto Scandiuzzi. Az udvariassági sorrendet kivételesen félre téve kezdjük a férfiakkal! Donizetti legnépszerűbb, egyben utolsó vígoperájának félig szcenírozott előadását láthatják a zenerajongók az érseki palota “díszletei" között.
Don Pasquale, a zsémbes római öregúr 18. századi történetének szövegét szintén maga Donizetti írta, s a szerző legjobb vígoperájának tartják, melyben szerencsésen párosul a drámai és a buffo stílus. Ami a drámaiságot illeti, a klasszikus operaszerzőn idén csak egyvalami tudott túltenni, maga az élet.
A címszerepet ugyanis eredetileg a világhírű olasz basszbariton, Ruggerio Raimondi játszotta volna, ám egy váratlan baleset következtében, szinte az utolsó pillanatban kénytelen volt lemondani fellépését. A bravúros darabhoz a szervezők is egy bravúrral járultak hozzá: Don Pasquale szerepében végül az olasz basszista iskola egyik legnagyobb csillagát, Roberto Scandiuzzit hallgathatja a publikum.
Roberto Scandiuzzit tehetsége, egyénisége nemcsak a közönség körében tette népszerűvé, korunk legelismertebb karnagyainak is kedvence lett. Dolgozott például Claudio Abbadóval, Lorin Maazellel, Zubin Mehtával.
Az elmúlt öt esztendőben az operairodalom szinte minden nagy basszbariton szerepét elénekelte: volt Boris Godunov a madridi Teatro Realban, énekelt a Nabuccóban a Veronai Arénában, alakította Macbeth Banquóját a müncheni Bayerische Staatsoperben, Don Pasqualét a torinói Teatro Regióban. Legnagyobb sikerét talán a Metropolitan színpadán aratta az Aidában és a Sevillai borbélyban.
Az igazi zenei ínyencségnek ígérkező előadás sikerére a másik garanciát Scandiuzzi partnere, a VeszprémFest visszatérő vendége, a közönségkedvenc Miklósa Erika jelenti, aki Norinát alakítja a darabban.
További írások a rovatból
Kurt Rosenwinkel The Next Step Band (Live at Smalls, 1996) júliusban megjelent albuma és a Magyar Zene Házában októberben tartandó koncertje tükrében
Más művészeti ágakról
Egységes fordításban Proust: Az eltűnt idő nyomában hét kötete