art&design
2012. 05. 31.
A Millenniumi Földalatti Vasút modellje
Működő, a legkisebb részletekig pontos millenniumi földalatti vasútmodellel gyarapodott a Szabad a pálya című kiállítás a közlekedési múzeumban. A dualizmus technikatörténetét bemutató tárlatról csütörtökön szakmai konferenciát is tartottak.
A legkisebb részletekig pontos az az 1:16 méretarányú modell, amely az 1896-ban elkészült Millenniumi Földalatti Vasút egyik fémburkolatú kocsiját mutatja be. Az egyedi építésű – magántulajdonban lévő -, működő modell egy közel négyméteres pályán jár - tájékoztatta az MTI-t csütörtökön Domonkos Csaba, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kommunikációs referense.
A Millenniumi Földalatti Vasút – eredeti nevén Ferenc József Földalatti Villamos Vasút Rt. - 1896. május 2-án nyílt meg, Európa második földalatti vasútjaként, korábban csak Angliában épült hasonló vasút. A 3,7 kilométer hosszú vonal rekordgyorsasággal, kevesebb mint két év alatt készült el.
A Szabad a pálya kiállítás a dualizmus technika-, és ipartörténetét mutatja be, ezért a csütörtöki konferencián elhangzott előadások javarésze a kiállítás létrejöttéről szólt, a kiállításhoz kapcsolódó háttérkutatások most első ízben kerültek bemutatásra - mondta el Domonkos Csaba.
A Millenniumi Földalatti Vasút – eredeti nevén Ferenc József Földalatti Villamos Vasút Rt. - 1896. május 2-án nyílt meg, Európa második földalatti vasútjaként, korábban csak Angliában épült hasonló vasút. A 3,7 kilométer hosszú vonal rekordgyorsasággal, kevesebb mint két év alatt készült el.
A Szabad a pálya kiállítás a dualizmus technika-, és ipartörténetét mutatja be, ezért a csütörtöki konferencián elhangzott előadások javarésze a kiállítás létrejöttéről szólt, a kiállításhoz kapcsolódó háttérkutatások most első ízben kerültek bemutatásra - mondta el Domonkos Csaba.
További írások a rovatból
Keresztes Zoltán privát ikonjai mellé
Más művészeti ágakról
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában