bezár
 

art&design

2012. 05. 08.
Adorján Attila festményei Sárváron
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Adorján Attila festőművész magyar magángyűjteményekből válogatott fotórealista képei előtt időzhetnek az érdeklődők a sárvári Galéria Arcis kiállítótermében 2012. május 29-ig. A tárlaton a festőművész mintegy 30 alkotása látható.

prae.hu

Az NKA- és Strabag-díjas művész külföldi kiállításai után most a hazai közönség előtt is ízelítőt ad az elmúlt két évtizedben készített munkáiból. A sárvári Nádasdy-vár kiállítótermébe a többi között a KOGART gyűjteményéből, valamint a Körmendi Galéria tulajdonosainak gyűjteményből érkeztek Adorján Attila alkotásai. A kiállítás megnyitójával egy időben szerepeltek képei Pekingben, az Art Beijingen, amely a Távol-Kelet legnevesebb művészeti vására, illetve május végén Olaszországban, a neves Roma Contemporary művészeti vásáron lesznek láthatóak festményei.
Adorján Attila - Irány a címlap, 100x120 cm, 2007.
A magyar művész festményeinek nívóját híven tükrözi külföldi elismertsége: az elmúlt években kétszer egyéni kiállítást szervezett számára a bécsi Suppan Galéria, festményeivel megjelent az eisenstadti Esterházy-kastélyban szervezett kiállításon, valamint a Share your Dreams elnevezésű, bécsi Európai Uniós kiállításon szintén szerepelt.

Adorján Attila klasszikus festészeti hagyományokon alapuló technikát alkalmazó hiperrealista művész, aki olyan pillanatokat komponál a vászonra, amelyek ugyan a mindennapokban zajlanak körülöttünk, mégsem feltétlenül veszünk őket észre. Egy festmény két-három vagy akár négy "valós" képből áll össze, amelynek része a háttér, a színek, főként női modellek, az arckifejezések, a pillanatnyi történések. Mindezeket egy kitalált narratíva szálára fűz fel, majd komponál meg a művész.
nyomtat

Szerzők

-- Áfra János --


További írások a rovatból

Kulturális hanyatlás?
art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban
A Present Eye Looking to the Past című kiállításról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról

Más művészeti ágakról

Rich Peppiatt: Kneecap – Ír nemzeti hip-hopot!
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés