art&design
2008. 09. 02.
Múzeumban a Rolling Stones-nyelv
MTI/PRAE.HU
![Múzeumban a Rolling Stones-nyelv](data/_cache/2008-09-02/7684s_1548_220x220.jpg)
A Mick Jagger szájáról mintázott képet egy londoni diák, bizonyos John Pasche készítette 1970-ben. Az együttes először az 1971-es Sticky Fingers című albumán használta, s azóta elválaszthatatlan a világ legrégibb rock and roll együttesétől.
Victoria Broakes, a múzeum színházi és előadói osztályának vezetője kijelentette: ez volt az első jelkép, amelyet valaha is rockegyüttes használt, s ez lett a világ leghíresebb emblémája.
Az alkotó, John Pasche a The Guardian című brit lapnak elmondta, hogy művének ihlete akkor született, amikor először találkozott Mick Jaggerrel a Rolling Stones irodájában. Az első, ami az énekesből megragadta, szájának hatalma mérete volt. Azt is közölte, hogy az alkotásából befolyó összegből tizenegy éves fiát akarja magániskolában taníttatni.
John Pasche a későbbiek során a Rolling Stones későbbi turnéihoz is készített posztereket, s dolgozott Paul McCartneyval, a The Who együttessel, majd a United Artists, a Chrystals Records és a londoni South Bank Centre művészeti igazgatói tisztét is betöltötte.
Victoria Broakes, a múzeum színházi és előadói osztályának vezetője kijelentette: ez volt az első jelkép, amelyet valaha is rockegyüttes használt, s ez lett a világ leghíresebb emblémája.
Az alkotó, John Pasche a The Guardian című brit lapnak elmondta, hogy művének ihlete akkor született, amikor először találkozott Mick Jaggerrel a Rolling Stones irodájában. Az első, ami az énekesből megragadta, szájának hatalma mérete volt. Azt is közölte, hogy az alkotásából befolyó összegből tizenegy éves fiát akarja magániskolában taníttatni.
John Pasche a későbbiek során a Rolling Stones későbbi turnéihoz is készített posztereket, s dolgozott Paul McCartneyval, a The Who együttessel, majd a United Artists, a Chrystals Records és a londoni South Bank Centre művészeti igazgatói tisztét is betöltötte.
További írások a rovatból
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Az Amikor Galéria debütálása a művészeti galériák soraiban