film
2012. 04. 23.
Magyar lovaskocsi-koordinátor segítette A holló című amerikai film forgatását
Az Edgar Allan Poe élete által megihletett, A holló című amerikai film leforgatásához annyi lovas kocsira volt szükség, hogy a produkciónak a díszletesek és kellékesek csapatába külön fel kellett fogadnia egy kocsi-koordinátort a 33 éves Tóth Gábor személyében; ilyen munkakörben még senki sem dolgozott a felvételek helyszínéül szolgáló Magyarországon - írta vasárnapi internetes kiadásában a The Los Angeles Times.
Az amerikai mozikban április 27-én bemutatandó A hollóban John Cussack alakítja Poe-t, aki a filmben egy sorozatgyilkos után nyomoz, akit az ő szörnyűséges novellái ihlettek meg. Tóth Gábor feladata a filmben felhasznált, mintegy tucatnyi lovas kocsik karbantartása és átalakítása, a hajtók és a lovasok munkarendjének beosztása, a járműveknek a helyszínekre való kiszállítása volt, valamint azt is neki kellett biztosítania, hogy a lovak csússzanak meg a vizes macskakövön.
Tóth, akinek édesapja díszlettervező volt, 11 éves korában ismerkedett meg a filmkészítés kulisszatitkaival. 2006-ban dolgozott A Harag napja című amerikai film, majd a BBC Robin Hood-sorozatának forgatásán is, de A holló volt az első olyan alkotás, amelynek nemcsak a díszleteit készítette elő, hanem "közel volt a tűzhöz" és a felvételeknél is jelen volt.
A kocsik a 19. században használtak másolatai voltak, amelyeket a Magyarországra szállítás után fel kellett újítani és úgy kellett alakítani, hogy a kaszkadőrök biztonsággal végezhessék rajtuk a munkájukat, és hogy a kamera is beláthasson a járművek nem túlságosan tágas belsejébe.
A lap szerint az eső, a hó és a kockakő ideális volt Poe világának felidézésére, de a lovak számára nem mert megcsúszhattak a vizes felületen. A patkókra ezért Tóth Gábor irányítása alatt különleges gumipatkókat erősítettek, amelyek megóvták a sérülésektől az állatokat és a kaszkadőröket.
Tóth, akinek édesapja díszlettervező volt, 11 éves korában ismerkedett meg a filmkészítés kulisszatitkaival. 2006-ban dolgozott A Harag napja című amerikai film, majd a BBC Robin Hood-sorozatának forgatásán is, de A holló volt az első olyan alkotás, amelynek nemcsak a díszleteit készítette elő, hanem "közel volt a tűzhöz" és a felvételeknél is jelen volt.
A kocsik a 19. században használtak másolatai voltak, amelyeket a Magyarországra szállítás után fel kellett újítani és úgy kellett alakítani, hogy a kaszkadőrök biztonsággal végezhessék rajtuk a munkájukat, és hogy a kamera is beláthasson a járművek nem túlságosan tágas belsejébe.
A lap szerint az eső, a hó és a kockakő ideális volt Poe világának felidézésére, de a lovak számára nem mert megcsúszhattak a vizes felületen. A patkókra ezért Tóth Gábor irányítása alatt különleges gumipatkókat erősítettek, amelyek megóvták a sérülésektől az állatokat és a kaszkadőröket.
További írások a rovatból
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról