építészet
2012. 04. 07.
Egységes városmarketing Egerben
"Eger a te történeted" - az önkormányzat marketingterve szerint ez a szlogen fémjelzi a jövőben Eger városát - tájékoztatta a polgármesteri hivatal médiareferense az MTI-t.
Egységes, a település történelmi múltjára utaló, bástyát ábrázoló, kék és arany színű logót is kap a város - közölte Zentai László.
Mindennek alapján előzetes tervek készültek kiadványborítók, autódekoráció és póló készítésére - tette hozzá.
Mint elmondta, a város stratégiai célja a település kulturális, gazdasági és humán erőforrásainak, történelmi és építészeti értékeinek, termálvízkincsének, szőlő- és borkultúrájának egységes bemutatása.
Bár az értékeket mindenki ismeri, ezek sajnálatos módon nem állnak össze egy márkává, branddé. Így a helybeliek és a látogatók számára a város szervezetei és tevékenységei nem jelentenek egységes minőségi garanciát.
Szintén fontosnak tartják, hogy a városban zajló különféle események, felújítások, beruházások, rendezvények, szolgáltatások ne elszigetelt jelenségeknek tűnjenek, hanem úgy jelenjenek meg, mint amelyek egységesen a város egészének értéknövekedését szolgálják.
Ennek érdekében 2012 februárjában meghívásos pályázatot írt ki az önkormányzat; a tenderen induló öt cég közül ezt az egri Moongoose Stúdió nyerte.
A bírálók szerint az elfogadott embléma és arculati terv egyszerre hordoz tradicionalitást és korszerűséget. Az Eger név kiegészítő grafikai eleme a bástya, amely erőt sugall, utal az egri várra, Eger történetére. Az embléma színvilága pedig Eger színeiből, a kékből és az aranyokkerből építkezik.
Az "Eger a te történeted" szlogen a városlakók számára azt az üzenetet hordozza, hogy a város olyan lesz, amilyennek ők alakítják, a településre látogatókat pedig arra biztatja, hogy Eger a megélt élmények által váljon az ő történetükké is - mondta Zentai László.
Mindennek alapján előzetes tervek készültek kiadványborítók, autódekoráció és póló készítésére - tette hozzá.
Mint elmondta, a város stratégiai célja a település kulturális, gazdasági és humán erőforrásainak, történelmi és építészeti értékeinek, termálvízkincsének, szőlő- és borkultúrájának egységes bemutatása.
Bár az értékeket mindenki ismeri, ezek sajnálatos módon nem állnak össze egy márkává, branddé. Így a helybeliek és a látogatók számára a város szervezetei és tevékenységei nem jelentenek egységes minőségi garanciát.
Szintén fontosnak tartják, hogy a városban zajló különféle események, felújítások, beruházások, rendezvények, szolgáltatások ne elszigetelt jelenségeknek tűnjenek, hanem úgy jelenjenek meg, mint amelyek egységesen a város egészének értéknövekedését szolgálják.
Ennek érdekében 2012 februárjában meghívásos pályázatot írt ki az önkormányzat; a tenderen induló öt cég közül ezt az egri Moongoose Stúdió nyerte.
A bírálók szerint az elfogadott embléma és arculati terv egyszerre hordoz tradicionalitást és korszerűséget. Az Eger név kiegészítő grafikai eleme a bástya, amely erőt sugall, utal az egri várra, Eger történetére. Az embléma színvilága pedig Eger színeiből, a kékből és az aranyokkerből építkezik.
Az "Eger a te történeted" szlogen a városlakók számára azt az üzenetet hordozza, hogy a város olyan lesz, amilyennek ők alakítják, a településre látogatókat pedig arra biztatja, hogy Eger a megélt élmények által váljon az ő történetükké is - mondta Zentai László.
További írások a rovatból
A végeredmény nem feltétlenül építészeti, hanem társadalmi kérdés is
Reflexió a girlscanscan Tripping on Modernist Monuments című kiállításáról