bezár
 

irodalom

2012. 04. 02.
Főleg 1994 és 1998 között tűntek el állambiztonsági iratok
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Főleg 1994 és 1998 között tűntek el állambiztonsági iratok, ezért rendkívül fontos a mágnesszalagok nyilvánossá tétele. Erről Gyimesi Endre, a magyarországi levéltárak működéséért és fejlesztéséért felelős miniszteri biztos beszélt hétfőn a Lánchíd Rádiónak.

prae.hu

"A nem megfelelő átvilágítás miatt olyanok is hozzáférhettek levéltári anyagokhoz, akik az állampárt idején a III-as csoportfőnökségnél dolgoztak" - olvasható a rádió honlapján közzétett, az interjúról készült összefoglalóban.

Az Állambiztonsági Iratok Történeti Levéltáráról szólva Gyimesi Endre a rádió Reggeli hírjárat című műsorában azt mondta, alapvetően szükséges, hogy minden ott dolgozó ember állambiztonsági átvilágításon essen át.

Nincs tudomása arról, hogy a hivatal létrehozásakor mindenki esetében megtörtént volna ez - tette hozzá.

Mint mondta, ez is lehet az oka annak, hogy dokumentumok eltűntek, illetve felbukkantak.

"Sajnos azt kell mondjam, hogy a mindenkori politika igen komolyan figyelte ezeket az anyagokat, és bizony csemegéztek belőle; főleg 1994 és 1998 között tűntek el (...) iratok - fogalmazott Gyimesi Endre.

Véleménye szerint a nem teljes dokumentáció miatt is "nagyon óvatosan kell hozzányúlnunk az ügynökügyhöz". Rendkívül fontos lesz a mágnesszalagok nyilvánossá tétele - fűzte hozzá.

Gyimesi Endre közölte, hosszú távon az említett iratoknak be kell tagozódniuk az állami levéltári rendszerbe, és a személyiségi jogok tiszteletben tartása mellett kutathatóvá kell válniuk.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kilenc szabad növény és Boszorkányok nyara – Recenzió Sánta Miriám és Sárkány Tímea 2023-as köteteiről
irodalom

Hegymegi Flóra és Horváth Florencia beszélgetése a Kötetlenül sorozat keretében
Mi köze mindehhez Nádas Péternek?

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés