art&design
2008. 08. 23.
Palánkfestmény a készülő Gellért téri metróállomáson
MTI
Villamos az 50-es évekből, új metrószerelvény, autó, villamos vezetőfülke belülről, háttérben a Szabadság híd és házak - ezek láthatók a Budapest közlekedése akkor és most című hatalmas képen, amely a 4-es metró készülő Szent Gellért téri megállójának palánkjaira került.
A Théba Művészeti Akadémia alkotói által készített festményt, amely része a metróépítéshez kapcsolódó köztéri kiállítás-sorozatnak, pénteken, sajtótájékoztató keretében adták át. Mint azt Horváth Terézia, a Théba-palánkkép projektvezetője elmondta, Mácsai Krisztina, Márton Boglárka, Pikó Szilvia, Szűcs Orsolya, Csí-Komor Krisztina és Pataki Gábor kültéri festékkel dolgozott a tíz méter hosszú, összesen 18 négyezetméteres speciális ponyvára, amelyet a palánkokra rögzítettek.
Szeretnék, ha a nagyközönség visszajelezne, tetszik-e vagy sem a kép, mivel céljaik közé tartozik, hogy a nagyközönséggel kapcsolatot találjanak. Próbának, kísérletnek tekintik a kezdeményezést, s kíváncsiak arra, vajon a "befogadó" akarja-e, hogy szebb legyen a környezete - hangsúlyozta Horváth Terézia, hozzátéve, hogy amennyiben rongálódik a kép, természetesen reprodukálják.
A BKV sajtószóvivője, Kiricsi Karola a pénteki sajtótájékoztatón kiemelte: a metró építői a modern, XXI. századi Budapest szimbólumává kívánják tenni a 4-es metrót, s ennek részeként a kultúrát, a modern művészetet is támogatni akarják.
A Gellért téren látható óriáskép immár a negyedik sorban, hiszen a Kálvin téren egy-egy metrószerelvényt festettek fiatal művészek a palánksorra, a Rákóczi téri állomás palánkjain már tavaly óta láthatók képzőművészeti alkotások, korábban pedig a graffiti világverseny legjobb alkotásai díszítették ugyanott a falakat.
Kiricsi Karola tájékoztatása szerint további helyszíneket, jövendőbeli metróállomásokat terveznek lefedni az alkotásokkal, így a Baross tér, a Fővám tér, az Etele tér és a Népszínház utcai palánkok graffiti "legálfallá" nyilvánítása is a terveik között szerepel.
Szeretnék, ha a nagyközönség visszajelezne, tetszik-e vagy sem a kép, mivel céljaik közé tartozik, hogy a nagyközönséggel kapcsolatot találjanak. Próbának, kísérletnek tekintik a kezdeményezést, s kíváncsiak arra, vajon a "befogadó" akarja-e, hogy szebb legyen a környezete - hangsúlyozta Horváth Terézia, hozzátéve, hogy amennyiben rongálódik a kép, természetesen reprodukálják.
A BKV sajtószóvivője, Kiricsi Karola a pénteki sajtótájékoztatón kiemelte: a metró építői a modern, XXI. századi Budapest szimbólumává kívánják tenni a 4-es metrót, s ennek részeként a kultúrát, a modern művészetet is támogatni akarják.
A Gellért téren látható óriáskép immár a negyedik sorban, hiszen a Kálvin téren egy-egy metrószerelvényt festettek fiatal művészek a palánksorra, a Rákóczi téri állomás palánkjain már tavaly óta láthatók képzőművészeti alkotások, korábban pedig a graffiti világverseny legjobb alkotásai díszítették ugyanott a falakat.
Kiricsi Karola tájékoztatása szerint további helyszíneket, jövendőbeli metróállomásokat terveznek lefedni az alkotásokkal, így a Baross tér, a Fővám tér, az Etele tér és a Népszínház utcai palánkok graffiti "legálfallá" nyilvánítása is a terveik között szerepel.
További írások a rovatból
Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon