art&design
2012. 03. 09.
Doberdő a Művészetek Palotájában
Dobdömping lesz a Művészetek Palotájában két héten át: március 11-én nyílik A jazzdob 120 éve című kiállítás, és akinek még a tárlat is kevés, helyben megveheti Geoff Nicholls Dobok könyve című művét.
A kiállításhoz a Ceglédi Dobmúzeum szolgál bőséges anyaggal, bemutatva az ütőhangszerek fejlődését 1900-tól napjainkig. A dzsessz, a rock, a pop mellett a klasszikus zenében használatos dobok is szerepelnek a tárlaton, mellettük pedig legendás dobosokról is található kép- és hanganyag.
Aki még több dobot akar, vagy még többet tudni a világ legősibb hangszeréről és annak kiemelkedő megszólaltatóiról, az bizonyára örömmel veszi Geoff Nicholls Dobok könyve című kötetét.
Nem dobolásoktatásról van szó benne, hanem annak bemutatásáról, hogy mekkora szerepe volt a modern dobszerelésnek a dzsessz és a rock fejlődésében, miként "jöttek fel" a kezekhez a lábak, mármint értékelődtek fel szinte forradalmian az alsó végtagok a dobolásban. A kötet sok fotóval kényezteti az olvasót híres dobosok szereléseiről, a hangszer legkiválóbb gyártóiról.
A brit Nicholls egyébként zenész, ám nem dobos, hanem billentyűs és gitáros. Egyebek közt a Black Sabbath brit hardrock zenekarban játszott - szünetekkel és olykor nem tagként - negyedszázadon át.
Aki még több dobot akar, vagy még többet tudni a világ legősibb hangszeréről és annak kiemelkedő megszólaltatóiról, az bizonyára örömmel veszi Geoff Nicholls Dobok könyve című kötetét.
Nem dobolásoktatásról van szó benne, hanem annak bemutatásáról, hogy mekkora szerepe volt a modern dobszerelésnek a dzsessz és a rock fejlődésében, miként "jöttek fel" a kezekhez a lábak, mármint értékelődtek fel szinte forradalmian az alsó végtagok a dobolásban. A kötet sok fotóval kényezteti az olvasót híres dobosok szereléseiről, a hangszer legkiválóbb gyártóiról.
A brit Nicholls egyébként zenész, ám nem dobos, hanem billentyűs és gitáros. Egyebek közt a Black Sabbath brit hardrock zenekarban játszott - szünetekkel és olykor nem tagként - negyedszázadon át.
További írások a rovatból
Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
Az anyag mélyén című csoportos kiállításról
Más művészeti ágakról
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával