zene
2012. 02. 10.
Interjúkötet: a magyar zenepedagógia nagy alakjai
Muzsika a katedrán címmel a mai magyar zenepedagógia 25 legjelesebb képviselőjével készített interjúkötetét, valamint Mi vagyunk a rózsák… című népzenei tanulmánykötetét mutatta be a szerző, Fehér Anikó pénteken a Kodály Zoltán Emlékmúzeumban.
"Nem vagyunk elkényeztetve zenei tárgyú könyvekben, főleg olyanokban nem, amelyek oktatási témájúak" - mondta a bemutatón Zelinka Tamás zenepedagógus, az esemény moderátora.
"Annak a generációnak az iskolateremtői szólalnak meg a könyvben, akik pályájukat az ötvenes években kezdték, és magas színvonalú művészi, tudományos és oktatói munkájuk eredményeként zenepedagógusok generációit nevelték fel.
Ők a mai napig meghatározó egyéniségei a magyar zeneoktatásnak az alapfoktól a felsőfokig" - emelte ki Fehér Anikó.
A beszélgetésekben az oktatók felidézik pályájuk alakulásának jelentős mérföldköveit, vallanak zenepedagógiai munkájukról és megosztják az olvasóval gondolataikat a magyar zenepedagógia jelenlegi helyzetéről és az általuk elképzelt jövőjéről is. A pedagógusok olyan személyes arcukat is megmutatják, amellyel eddig a hozzájuk közelállókon kívül nem sokan találkozhattak.
A szerző másik kiadványa, a Mi vagyunk a rózsák… című kötet a magyar népzene alapvetései alcímet viseli. A tanulmány 125 magyar népdalt tartalmaz, amelyeken keresztül nagy vonalakban megismerhető a magyar népdal mind szerkezetileg, mind lényegileg.
"Sok népdalkiadvány jelent meg már, de ilyen még soha, amiben a dalok mellett azok elemzése is látható. Újdonság az is, hogy a mellékelt CD-n a dalok fele eredeti előadásmódban hangzik fel, másik fele maiban" - vallott kötetéről Fehér Anikó.
A gyűjtéshez tartozik egy 100 zeneszámot tartalmazó hangzóanyag, amelynek fele eredeti előadásmódban szólaltatja meg a dalokat, fele pedig mai előadók, a Zeneakadémia népzene előadóművész szakos hallgatói és Fehér Anikó tolmácsolásában szólal meg.
"Annak a generációnak az iskolateremtői szólalnak meg a könyvben, akik pályájukat az ötvenes években kezdték, és magas színvonalú művészi, tudományos és oktatói munkájuk eredményeként zenepedagógusok generációit nevelték fel.
Ők a mai napig meghatározó egyéniségei a magyar zeneoktatásnak az alapfoktól a felsőfokig" - emelte ki Fehér Anikó.
A beszélgetésekben az oktatók felidézik pályájuk alakulásának jelentős mérföldköveit, vallanak zenepedagógiai munkájukról és megosztják az olvasóval gondolataikat a magyar zenepedagógia jelenlegi helyzetéről és az általuk elképzelt jövőjéről is. A pedagógusok olyan személyes arcukat is megmutatják, amellyel eddig a hozzájuk közelállókon kívül nem sokan találkozhattak.
A szerző másik kiadványa, a Mi vagyunk a rózsák… című kötet a magyar népzene alapvetései alcímet viseli. A tanulmány 125 magyar népdalt tartalmaz, amelyeken keresztül nagy vonalakban megismerhető a magyar népdal mind szerkezetileg, mind lényegileg.
"Sok népdalkiadvány jelent meg már, de ilyen még soha, amiben a dalok mellett azok elemzése is látható. Újdonság az is, hogy a mellékelt CD-n a dalok fele eredeti előadásmódban hangzik fel, másik fele maiban" - vallott kötetéről Fehér Anikó.
A gyűjtéshez tartozik egy 100 zeneszámot tartalmazó hangzóanyag, amelynek fele eredeti előadásmódban szólaltatja meg a dalokat, fele pedig mai előadók, a Zeneakadémia népzene előadóművész szakos hallgatói és Fehér Anikó tolmácsolásában szólal meg.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Farkas Tiffany megnyitóbeszéde Ernszt András és Körei Sándor 'Longing for Gaia' című kiállításán