bezár
 

színház

2012. 01. 26.
Tradionális és kortárs tánc találkozása a Trafóban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Tradicionális és kortárs tánc találkozása: Jérome Bel francia kortárs táncművész-koreográfus Pichet Klunchun és én című előadása látható a Trafó Kortárs Művészetek Háza színpadán pénteken és szombaton este.

Szkéné színház

Jérome Bel világot bejárt Pichet Klunchun és én című, 2005-ös előadása az ázsiai tradíció és az európai kortárs táncművészet találkozására, dialógusára épül, a kultúrák közötti mentalitásbeli különbségről szól.

Míg Pichet Klunchun, a hagyományos thai tánc képviselője táncol, vitázik és érvel, addig Jérome Bel, a provokatív francia kortárs koreográfus reakciója tipikus európai válasz. A szokatlan dialógus során a világ kultúrájának értelmezése érdekes megvilágításba kerül - olvasható a Trafó MTI-hez eljuttatott közleményében.

Amikor 2005-ben Jérome Bel, a konceptuális kortárs művészet képviselője találkozott Pichet Klunchunnal - akivel megismerkedésük történetét játsszák el újra és újra -, semmit sem tudtak egymás kultúrájáról, tradícióiról.

Elkezdtek beszélgetni, megismerni, hogy ki a másik és mit is képvisel. Így született meg az előadás, amelynek során a két különböző világból származó művész egy gyakran humoros és nagyon személyes táncdialóguson keresztül lassan megismerkedik egymással és egymás kultúrájával. A kezdeti kölcsönös értetlenségből kialakul egyfajta izgalmas mozgás- és ötletcsere.

Jérome Bel és Pichet Klunchun előadása szellemes, őszinte előadás arról, hogy a tradicionális és a kortárs konceptuális tánc képes dialógusba lépni egymással.

Jérome Bel nem ismeretlen Magyarországon: első darabját 1989-ben Budapesten készítette. Show Must Go On című produkcióját 2000 és 2005 között repertoárján tartotta a hamburgi Schauspielhaus, dolgozott Philippe Decoufléval, Pina Bausch-sal, Bob Wilsonnal és Anne Teresa De Keersmaekerrel is.

Pichet Klunchun a thai tánc újító szellemiségű művelője, aki tudását a legnagyobb mesterektől sajátította el. Darabbeli kommentárjaival olvashatóvá teszi az ősi mozdulatokat.

Az előadásban angol konyhanyelven szólalnak meg a szereplők, az előadást feliratozás nélkül láthatja a közönség.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
színház

A Fővárosi Nagycirkusz szakmai délutánjáról
Somorjai Réka: BOJZ című drámája a Szkéné Színházban
Komáromy Bese Soha jobban című darabjáról

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Renaud-Delage: Gru 4
Sírtunk Cannes-ban az Un Certain Regard izlandi nyitófilmjén
Kertész Edina: A fotográfuslány – könyvbemutató


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés