film
2012. 01. 24.
Hétfő - ART KICKOFF módra
2012. január 20-24., Design Terminál, 1051, Budapest, Erzsébet tér 13.
A BKF ART KICKOFF utolsó előtti napja hétfőre esett, de a minifesztivál látogatószám növekedéssel cáfolt rá a garfieldi nézetekre. Hogy mi is vonzott a Design Terminálba rekord számú érdeklődőt? Csókok, könnyek, másság és erőszak az Art Kickoff első helyben forgatott rögtön-filmjében, és képfaragók a színpadon...
Hétfő délután a nagyérdemű az Asbót Kristóf, Bereményi Géza, Gárdos Péter, Kardos Sándor, Miklós Mari és Rozgonyi Ádám filmes szakemberek vezényletével lezajlott rapid filmforgatást követhette végig a forgatókönyv születésétől a kész film bemutatásáig. Próbáltak, felvettek, megbeszéltek, kameraállásokat tökéletesítettek, vágtak és főcímet készítettek a résztvevők a 2 perc 40 másodperces filmhez. Alig pár óra múlva a Pusztulat, avagy a végítélet címmel debütáló, kultuszgyanús film ősbemutatójára is sor került, megnézhették az érdeklődők, mi sül ki két homoszexuális pár elfuserált estéjéből és egy szerelmi háromszögből… A szakmai kommentár olyan vágástechnikai és filmszerkesztési problémákat hozott közel, amilyen mondjuk a megfelelő programok ismerete vagy éppen egy 25 kockából álló másodperc legjobb nézőpontjának megtalálása.
A filmkészítő workshopot az operatőri munka oktatásának elveiről és gyakorlatáról, valamint a világosítás és az operatőri munka szoros kapcsolatáról szóló beszélgetés követte Szabó Gáborral, a kameraman szak vezetőjével és Nagy András operatőrrel. A beszélgetésen a hallgatói munkák elemzésén keresztül jutottak el a képzés módszertanáig.
Szabó Gábor elmondta, hogy az operatőri munka oktatásának legfontosabb eleme a szabadság, hiszen habár mindnyájan ugyanarra a pályára képezik a hallgatókat, mindenki abból indul ki, hogy saját pályáján és életében milyen problémákkal találkozott – így nem csupán a szakma technikai tudásanyagát adják át, hanem magáról a szakma életéről szerzett ismereteiket is. A hallgatói munkák elemzése közben a látogatók bepillanthattak a műhelytitkokba: a fényszögek beállításának, a lámpák elhelyezésének bonyolult matematikájába, a több tucatnyi fázisfotó árnyalatnyi különbségeibe – sejtelmet nyerhettek arról a háttérről, ami jóval túlmutat azon, hogy megtaláljuk-e a műszeren a record gombot.
A mai nap folyamán minden hétfői filmes programról részletesen olvashattok a PRAE.HU film rovatában, figyeljétek a facebook csoport falát a frissítésekért!
ART KICKOFF a facebookon:
https://www.facebook.com/artkickoff
A keddi programok részletesen a PRAE.HU programajánlójában!
Fotó: Bezeczky Csilla
A filmkészítő workshopot az operatőri munka oktatásának elveiről és gyakorlatáról, valamint a világosítás és az operatőri munka szoros kapcsolatáról szóló beszélgetés követte Szabó Gáborral, a kameraman szak vezetőjével és Nagy András operatőrrel. A beszélgetésen a hallgatói munkák elemzésén keresztül jutottak el a képzés módszertanáig.
Szabó Gábor elmondta, hogy az operatőri munka oktatásának legfontosabb eleme a szabadság, hiszen habár mindnyájan ugyanarra a pályára képezik a hallgatókat, mindenki abból indul ki, hogy saját pályáján és életében milyen problémákkal találkozott – így nem csupán a szakma technikai tudásanyagát adják át, hanem magáról a szakma életéről szerzett ismereteiket is. A hallgatói munkák elemzése közben a látogatók bepillanthattak a műhelytitkokba: a fényszögek beállításának, a lámpák elhelyezésének bonyolult matematikájába, a több tucatnyi fázisfotó árnyalatnyi különbségeibe – sejtelmet nyerhettek arról a háttérről, ami jóval túlmutat azon, hogy megtaláljuk-e a műszeren a record gombot.
Fotó: Csanádi Márton
A mai nap folyamán minden hétfői filmes programról részletesen olvashattok a PRAE.HU film rovatában, figyeljétek a facebook csoport falát a frissítésekért!
ART KICKOFF a facebookon:
https://www.facebook.com/artkickoff
A keddi programok részletesen a PRAE.HU programajánlójában!
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Kupihár Rebeka A heterók istenéhez kötetbemutatójáról