bezár
 

art&design

2008. 08. 06.
Zöld Anikó négyzetes terei a vásznon
MTI
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Archaikus terek címmel Zöld Anikó festőművész kiállítása szerdán nyílik az Art 9 Galériában, Budapesten.

prae.hu

A 2007-ben és 2008-ban készült képeiből tesz ki a galéria falaira 14 munkát, s valamennyi a terekről szól, s valamennyi mérete 60-szor 60 centiméteres, mert az ilyen méretben feszül a tér - mondta el az MTI-nek Zöld Anikó.

Mindig is foglalkoztatta a múlt, az emberiség múltjának történelmi terei, s különösen szereti Olaszországot, nagy hatással volt rá Giovanni Battista Piranesi (1720-1778) olasz festő, rézmetsző munkássága. A mester vedutáin (látvány, kép) Róma ókori épületeit, mint a Forum Romanum, későbbi korok templomait, mint a Lateráni Szent János, azok belső tereit rajzolta meg nagy részletességgel, realista módon. 

Zöld Anikót izgatja a kapu látványa bentről kifelé és fordítva. Saját ilyen térélményeit festi meg, ilyen például Cerveteri vagy a szicíliai Segesta. Amikor beszélgetett az MTI tudósítójával, dolgozott még egy, a kiállításra szánt képen, a Fényfolyosó címűn.

"A töredékben az egész rejtőzik, ahogyan Zöld Anikó számára is egy egész világ kezdődik a paestumi vagy velencei kapu mögött, bújik meg az oszlopcsarnokok, sírkamrák homályos tereiben... sejteti, hogy a világ - és benne az ember - sokkal teljesebb, titokzatosabb, mint amilyennek ma látjuk" - írta róla négy éve P. Szabó Ernő művészettörténész, aki Zöld Anikó mostani kiállítását megnyitja. 

Zöld Anikó 1966-ban diplomázott a Magyar Képzőművészeti Főiskolán. Mesterei Kmetty János, Barcsay Jenő és Fónyi Géza voltak. Rendszeresen részt vesz hazai és nemzetközi kiállításokon. Alapító és elnökségi tagja a Belvárosi Művészek Társaságának. 2006-ban és 2007-ben részt vett a Rozsnyói Nemzetközi Művésztelep munkájában és kiállításain.

Zöld Anikó tárlata augusztus 29-ig lesz nyitva a IX. kerület Ráday utca 47. alatt.

nyomtat

További írások a rovatból

Kurátori bevezető
Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
A Budapesti Fotófesztivál Női fókusz című kiállításáról
(Súlyosan elfogult vélemény)

Más művészeti ágakról

(kult-genocídium)
A 12. Primanima mint a magány és társadalmi kritika tükre
Révész Emese és Sipos Fanni Amíg én oviban vagyok című könyvéről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés