film
2011. 12. 28.
Európai Filmdíj
Csütörtök éjszaka vetíti az m1 az "európai Oscarként" számon tartott Európai Filmdíj idei, berlini átadójáról készített riportfilmjének első részét.
Az Európai Filmakadémia rangos elismeréseit, az Európai Filmdíjakat idén huszonnegyedik alkalommal adták át Berlinben december 3-án. Az MTVA stábja riportfilmet forgatott a gálán, a neves díjazottak mellett olyan legendás alkotókat is megszólaltatva, mint az akadémia elnöke, Wim Wenders.
Rieger Johanna filmjének első részét csütörtökön 23.05-kor vetíti az m1 - tájékoztatta az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kommunikációs Igazgatósága.
Az Európai Filmdíj záró gáláján Tarr Béla A torinói ló című filmjét három kategóriában is jelölték, de végül nem ítéltek díjat az alkotásnak.
A legjobb film Lars von Trier Melankóliája lett, amely egyúttal a legjobb operatőri munkának és látványtervnek járó elismerést is kiérdemelte, de az európai film képviseletéért is egy dán színészt, Mads Mikkelsent díjaztak.
Rieger Johanna riportfilmje illusztris névsorral büszkélkedhet: a beszámoló első részében Wim Wenders mellett az akadémia alelnökeként az Oscar-díjas német rendező, Volker Schlöndorff, valamint a Torinói ló operatőre, Fred Kelemen is megszólal. A film második részét január 19-én láthatják az m1 nézői.
Milyen szerepe lehet a filmművészetnek a válságos időszakát élő Európai Unióban? - tették fel a kérdést a decemberi rendezvényen a filmakadémia tagjai. A bádogdob filmes adaptációjáért 1980-ban Oscar-díjat érdemlő Volker Schlöndorff rögtön két forgatókönyvet is felvázol az MTVA riporterének, és még a rosszabbik verzió szerint is minimum az összetartó erőt jelentheti a mozgókép.
Az európai film szerepéről beszél a nálunk is bemutatott, és remek kritikákat kapott Egy jobb világ alkotója, a legjobb európai rendezőnek választott Susanne Bier, de megszólal a film egyik főszereplője, az Ópium című Szász János-filmből már ismerős Ulrich Thomsen dán színész is.
A nemzetközi helyzet latolgatása mellett bőven jut idő a szakmázásra is: Schlöndorff például elárulja, mennyire retteg Bizet Carmenjétől, első színházi rendezéséről, a díjátadó előtt készült hosszabb interjújában Wenders pedig az európai filmforgalmazás nehézségei mellett Pina Bauschról és társulatáról készített filmjéről is beszél.
Megszólal a riportfilmben az Oscar-esélyes, de az európai akadémiát egyelőre a zenéjével meggyőző The Artist című film francia rendezője, a már Cannes-ban nagy feltűnést keltő Michel Hazanavicius, az idei életműdíjas rendező, a Veszedelmes viszonyokat is jegyző Stephen Frears, az akadémia igazgatótanácsába beválasztott magyar producer, Kántor László, és bohóckodik egy sort a kamerának Aki Kaurismäki Le Havre című filmjének főszereplője, André Wilms is.
A januári folytatásban a Casino Royal rosszfiúját alakító dán színészre, Mads Mikkelsenre, a Melankólia díjazott látványtervezőjére, Jette Lehmannra, valamint a kecskeméti stúdióban készült Chico & Rita, a legjobb európai animációnak választott egész estés rajzfilm alkotóira, Fernando Trueba, Javier Mariscal és Tono Errando interjúira számíthatnak a nézők.
Rieger Johanna filmjének első részét csütörtökön 23.05-kor vetíti az m1 - tájékoztatta az MTI-t a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) Kommunikációs Igazgatósága.
Az Európai Filmdíj záró gáláján Tarr Béla A torinói ló című filmjét három kategóriában is jelölték, de végül nem ítéltek díjat az alkotásnak.
A legjobb film Lars von Trier Melankóliája lett, amely egyúttal a legjobb operatőri munkának és látványtervnek járó elismerést is kiérdemelte, de az európai film képviseletéért is egy dán színészt, Mads Mikkelsent díjaztak.
Rieger Johanna riportfilmje illusztris névsorral büszkélkedhet: a beszámoló első részében Wim Wenders mellett az akadémia alelnökeként az Oscar-díjas német rendező, Volker Schlöndorff, valamint a Torinói ló operatőre, Fred Kelemen is megszólal. A film második részét január 19-én láthatják az m1 nézői.
Milyen szerepe lehet a filmművészetnek a válságos időszakát élő Európai Unióban? - tették fel a kérdést a decemberi rendezvényen a filmakadémia tagjai. A bádogdob filmes adaptációjáért 1980-ban Oscar-díjat érdemlő Volker Schlöndorff rögtön két forgatókönyvet is felvázol az MTVA riporterének, és még a rosszabbik verzió szerint is minimum az összetartó erőt jelentheti a mozgókép.
Az európai film szerepéről beszél a nálunk is bemutatott, és remek kritikákat kapott Egy jobb világ alkotója, a legjobb európai rendezőnek választott Susanne Bier, de megszólal a film egyik főszereplője, az Ópium című Szász János-filmből már ismerős Ulrich Thomsen dán színész is.
A nemzetközi helyzet latolgatása mellett bőven jut idő a szakmázásra is: Schlöndorff például elárulja, mennyire retteg Bizet Carmenjétől, első színházi rendezéséről, a díjátadó előtt készült hosszabb interjújában Wenders pedig az európai filmforgalmazás nehézségei mellett Pina Bauschról és társulatáról készített filmjéről is beszél.
Megszólal a riportfilmben az Oscar-esélyes, de az európai akadémiát egyelőre a zenéjével meggyőző The Artist című film francia rendezője, a már Cannes-ban nagy feltűnést keltő Michel Hazanavicius, az idei életműdíjas rendező, a Veszedelmes viszonyokat is jegyző Stephen Frears, az akadémia igazgatótanácsába beválasztott magyar producer, Kántor László, és bohóckodik egy sort a kamerának Aki Kaurismäki Le Havre című filmjének főszereplője, André Wilms is.
A januári folytatásban a Casino Royal rosszfiúját alakító dán színészre, Mads Mikkelsenre, a Melankólia díjazott látványtervezőjére, Jette Lehmannra, valamint a kecskeméti stúdióban készült Chico & Rita, a legjobb európai animációnak választott egész estés rajzfilm alkotóira, Fernando Trueba, Javier Mariscal és Tono Errando interjúira számíthatnak a nézők.
További írások a rovatból
Révész Bálint és Mikulán Dávid KIX című dokumentumfilmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal-beszélgetés
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat