art&design
2011. 12. 15.
Múzeumpedagógiai program az MNG-ben
Tizenhét partnerintézmény vett részt a Magyar Nemzeti Galéria (MNG) MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű, több mint egy éven át tartó múzeumpedagógiai programsorozatában, melynek során óvodástól 18 éves korig csaknem ezer diák kerülhetett közelebb a képzőművészethez.
A Nemzeti Galéria 2010 októberében nyerte el az 50 millió forintos európai uniós támogatást múzeumpedagógiai programjainak bővítésére, színesítésére - idézte fel a program szerdai záró sajtótájékoztatóján Sepsey Zsófia projektmenedzser.
"Fő célunk, hogy a gyerekekből művészetet kedvelő és értő, a múzeumba később is visszajáró felnőtteket neveljünk" - fogalmazott az MNG munkatársa.
Mint hozzátette, a több mint egy évig tartó projekt során megújult az intézmény múzeumpedagógiai foglalkoztató termének felszerelése, új segédanyagok, interaktív táblára való alkalmazás, új múzeumpedagógiai honlap, valamint különböző korcsoportok számára kialakított társasjátékok készültek.
A múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokra Budapesten kívül Sellyéről, Pécsről és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások - emlékeztetett Sepsey Zsófia, megemlítve, hogy a gyerekek térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált a támogatásnak köszönhetően.
A MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű program során a Nemzeti Galéria neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozásokat is bevezetett, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat.
A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették - szólt a projektről Sepsey Zsófia.
A Festő leszek! havi szakkör például a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönözte a 12-18 éves diákok kreativitását, a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során pedig a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és az MNG szakemberei segítségével bontakoztathatták ki kreativitásukat.
Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához járult hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat, míg a Játszva légy művész! témanapok a gyermeki aktivitás, motiváltság ébrentartását és kielégítését, a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták az óvodások számára.
"Fő célunk, hogy a gyerekekből művészetet kedvelő és értő, a múzeumba később is visszajáró felnőtteket neveljünk" - fogalmazott az MNG munkatársa.
Mint hozzátette, a több mint egy évig tartó projekt során megújult az intézmény múzeumpedagógiai foglalkoztató termének felszerelése, új segédanyagok, interaktív táblára való alkalmazás, új múzeumpedagógiai honlap, valamint különböző korcsoportok számára kialakított társasjátékok készültek.
A múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokra Budapesten kívül Sellyéről, Pécsről és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások - emlékeztetett Sepsey Zsófia, megemlítve, hogy a gyerekek térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált a támogatásnak köszönhetően.
A MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű program során a Nemzeti Galéria neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozásokat is bevezetett, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat.
A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették - szólt a projektről Sepsey Zsófia.
A Festő leszek! havi szakkör például a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönözte a 12-18 éves diákok kreativitását, a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során pedig a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és az MNG szakemberei segítségével bontakoztathatták ki kreativitásukat.
Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához járult hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat, míg a Játszva légy művész! témanapok a gyermeki aktivitás, motiváltság ébrentartását és kielégítését, a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták az óvodások számára.
További írások a rovatból
A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon