bezár
 

art&design

2011. 12. 15.
Múzeumpedagógiai program az MNG-ben
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Tizenhét partnerintézmény vett részt a Magyar Nemzeti Galéria (MNG) MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű, több mint egy éven át tartó múzeumpedagógiai programsorozatában, melynek során óvodástól 18 éves korig csaknem ezer diák kerülhetett közelebb a képzőművészethez.

prae.hu

A Nemzeti Galéria 2010 októberében nyerte el az 50 millió forintos európai uniós támogatást múzeumpedagógiai programjainak bővítésére, színesítésére - idézte fel a program szerdai záró sajtótájékoztatóján Sepsey Zsófia projektmenedzser.

"Fő célunk, hogy a gyerekekből művészetet kedvelő és értő, a múzeumba később is visszajáró felnőtteket neveljünk" - fogalmazott az MNG munkatársa.

Mint hozzátette, a több mint egy évig tartó projekt során megújult az intézmény múzeumpedagógiai foglalkoztató termének felszerelése, új segédanyagok, interaktív táblára való alkalmazás, új múzeumpedagógiai honlap, valamint különböző korcsoportok számára kialakított társasjátékok készültek.

A múzeumpedagógusok, képzőművészek és restaurátorok által tartott programokra Budapesten kívül Sellyéről, Pécsről és Budaörsről érkeztek diákok és óvodások - emlékeztetett Sepsey Zsófia, megemlítve, hogy a gyerekek térítésmentesen vehettek részt a programokon, sőt útiköltségük és étkezéseik biztosítása is lehetővé vált a támogatásnak köszönhetően.

A MásKépMás - MásKéppLáss! elnevezésű program során a Nemzeti Galéria neves kortárs képzőművészek közreműködésével új tehetséggondozó foglalkozásokat is bevezetett, melyek révén a résztvevők kipróbálták a legfontosabb képzőművészeti technikákat.

A hátrányos helyzetű tanulók szociális kompetenciáinak fejlesztését a pályázat keretében kidolgozott művészetterápiás foglalkozások segítették - szólt a projektről Sepsey Zsófia.

A Festő leszek! havi szakkör például a magyar képzőművészet legjelentősebb mestereinek alkotásain keresztül ösztönözte a 12-18 éves diákok kreativitását, a Ki mit tud a múzeumban? és a Ki mit tud a művészetről? programok során pedig a diákok a magyar képzőművészet legismertebb műalkotásai és az MNG szakemberei segítségével bontakoztathatták ki kreativitásukat.

Az általános iskola alsó tagozatosainak személyiségfejlődéséhez, művészeti és kreatív képességeik kibontakoztatásához járult hozzá a Leghíresebb művészeink nyomában témanap-sorozat, míg a Játszva légy művész! témanapok a gyermeki aktivitás, motiváltság ébrentartását és kielégítését, a kompetenciaérzés kialakítását, fenntartását szolgálták az óvodások számára.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Mátrai Erik AIR című kiállításáról
art&design

Eperjesi Ágnes és Várnagy Tibor: TAVATE: lebegés című tárlata az acb Galériában
Kelemen Kinga kiállításának megnyitóbeszéde
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Bemutatták Sárkány Tímea első, Boszorkányok nyara című verseskötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés