film
2011. 12. 04.
A Sirályba költözött a Láthatatlan Filmek Klubja
Sirály - 1061 Budapest, Király u. 50
A Sirályba költözött a Láthatatlan Filmek Klubja! Decemberben három vetítésre várják az érdeklődőket, ma este lesz az első alkalom. Részletek a folytatásban...
Dec. 4. 18:00 (pince)
Nullára osztás / Divided Into Zero
Színes kanadai film, angol nyelven, 34 perc, 1999.
Rendező: Mitch Davis
Operatőr: Karim Hussain
Szereplők: Philippe Daoust, Max Firatli, Griffith Brewer
Szimbolikus-festői, szürreális-pszichedelikus, szexuális-poétikus
álomút Mitch Davis Divided Into Zerója (amelyet egyik kritikusa
„Artaud-horrornak” nevezett), akárcsak a Subconscious Cruelty, ahol a zenére komponált erős, néma jelenetek képsorai atmoszférikusan mutatják meg az öreg pedofil gyilkos sokrétegű, belső univerzumát.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gOJtHO933l0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Tudatalatti erőszak / Subconscious Cruelty
Színes kanadai film, angol nyelven, 80 perc, 1999.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Brea Asher, Ivaylo Founev, Eric Pettigrew, Christopher Piggins
Az Infliction Films független québeci szervezet. Mitch Davis és Karim Hussain művészeti vállalkozása azért jött létre, hogy különleges aurájú, lassú és sokkoló, ön- és köz-cenzúramentes filmjeiket létrehozhassák és a világ különböző underground-, „arthouse-” és horrorfilm fesztiváljain bemutathassák. A Subconscious Cruelty a többek között Dario Argentótól, Mario Bavától, David Cronenbergtől, Alejandro Jodorowskytól, Ken Russelltől, David Lynch-től tanult Karim Hussain szimbolikus, négy fejezetből álló szerkezetben (Human Larvae Emberi lárva, Ovarian Eyeball – Ovárium-szemgolyó, Rebirth – Újjászületés, Right Brain/Martyrdom – Jobb félteke/Mártíromság) elbeszélt rémálomszerű, retro-akcionista mélyutazása a személyesen áta kollektív tudattalanig, a legbelsőbb, beteg vágyakig, olyan sokkoló traumákig, amelyeknek az átélése segíthet átlépni azon a spirituális tükörajtón, amelyik talán képes úgy megmutatni a valóságot, hogy egyszer szembesülni tudjunk vele. Jobb és bal agyféltekénk nagyon különbözik egymástól, mint értelem és érzelem, mint két külön, egymást kioltó-leromboló szféra, mint állatias és emberien tökéletlen princípiumának szembenállása – ennek megértése, és az embertől elidegenedett „normalitás” dominanciája ellen való szegülés lehet ennek a bensőnk mélyére tett acid-horror utazásnak legfőbb hajtóereje.
Dec. 13. 18:00 (pince)
Az utolsó hang / La Dernière Voix
Színes kanadai film, francia nyelven angol felirattal, 13 perc, 2002.
Rendező: Julien Fonfrède – Karim Hussain
Szereplők: Lexei Bacci, Nathalie Fortune, Adrien Lacroix
Az utolsó hang, az utolsó gondolat, az utolsó érzelem és a test. Díjnyertes metafizikus sci-fi rövidfilm az utolsó emberi pillanatról Tarkovszkij Stalkerének és egy fantasztikus, csendesen apokaliptikus, cyber-becketti, rozsdásodó fém-, romhalmaz-, és nagyon nedves, elmúló/elkorhadó világban, a jövő utolsó emlékében.
Felemelkedés / Ascension
Színes, kanadai film, angol nyelven, 106 perc, 2002.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Marie-Josée Croze, Barbara Ulrich, Ilona Elkin, Gregoire Dunlevy, Anne Bellerose
Három asszony megmássza a lépcsők hihetetlen labirintusát, amely egy ősi elhagyott gyár tornyában van, hogy szembenézzenek azzal az entitással, amely megölte az Univerzum Teremtőjét. Lassú, hipnotikus eposz a káoszban való létről, Tarkovszkij pillanatait is idéző álomszerű modorban, erőszak és szépség, teremtőerő és szeretet összefüggéseiről, túl időn és téren, valamikor az emberiség utolsó pillanataiban. Spirituális vándorút Michael Tolkin The Rapture (Elragadtatottság), Tarkovszkij Stalker és Vincenzo Natali Cube (Kocka) című filmjeinek mentén az életfeladatokról, a kozmoszról, az időtlen várakozásról, a halálról.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aC8jmKVFLnU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Dec. 18. 18:00 (pince)
A szép szörnyeteg / La belle bête
Színes kanadai film, francia nyelven, angol felirattal, 110 perc, 2006.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Carole Laure, Caroline Dhavernas, Marc-André Grondin, David La Haye
A híres kortárs kanadai írónő, Marie-Claire Blais regénye alapján a francia kanadai vidéken forgatott La belle bête olyan reminiszenciákat ébreszt, mintha az 1970-es évekből egy nagy Louis Malle, egy Eric Rohmer film vagy egy Tennessee Williams dráma valahogy átcsúszott volna az idő repedésein a múltból a jelenbe. Mind vizuálisan, mind pedig emocionálisan egyszerű, csupasz – és hallucinatív film, amely az idősödő anya, különc lánya és mentálisan sérült, ám adoniszi szépségű fia közötti őrült szerelmi-hatalmi harc és birtoklási vágy történetére összpontosít. A több független filmfesztiválon is sikerrel szereplő mű őszi színei, bizarr melankóliája sokkal inkább az emberi pokolról szóló allegóriává teszik a La belle bête-et, semmint extrém-realista családi drámává. Feszült légkörével, kitűnő színészeivel, ijesztő és émelyítő szürrealizmusának megmagyarázhatatlan rohanásával a zavarbaejtően szép és ellenszenves La belle bête annál sokkal hosszabb időre ejt gondolkodóba, mint amennyire azt szeretnénk!
<iframe width="420" height="243" src="http://www.youtube.com/embed/yCjBYHVjFb0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Nullára osztás / Divided Into Zero
Színes kanadai film, angol nyelven, 34 perc, 1999.
Rendező: Mitch Davis
Operatőr: Karim Hussain
Szereplők: Philippe Daoust, Max Firatli, Griffith Brewer
Szimbolikus-festői, szürreális-pszichedelikus, szexuális-poétikus
álomút Mitch Davis Divided Into Zerója (amelyet egyik kritikusa
„Artaud-horrornak” nevezett), akárcsak a Subconscious Cruelty, ahol a zenére komponált erős, néma jelenetek képsorai atmoszférikusan mutatják meg az öreg pedofil gyilkos sokrétegű, belső univerzumát.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/gOJtHO933l0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Tudatalatti erőszak / Subconscious Cruelty
Színes kanadai film, angol nyelven, 80 perc, 1999.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Brea Asher, Ivaylo Founev, Eric Pettigrew, Christopher Piggins
Az Infliction Films független québeci szervezet. Mitch Davis és Karim Hussain művészeti vállalkozása azért jött létre, hogy különleges aurájú, lassú és sokkoló, ön- és köz-cenzúramentes filmjeiket létrehozhassák és a világ különböző underground-, „arthouse-” és horrorfilm fesztiváljain bemutathassák. A Subconscious Cruelty a többek között Dario Argentótól, Mario Bavától, David Cronenbergtől, Alejandro Jodorowskytól, Ken Russelltől, David Lynch-től tanult Karim Hussain szimbolikus, négy fejezetből álló szerkezetben (Human Larvae Emberi lárva, Ovarian Eyeball – Ovárium-szemgolyó, Rebirth – Újjászületés, Right Brain/Martyrdom – Jobb félteke/Mártíromság) elbeszélt rémálomszerű, retro-akcionista mélyutazása a személyesen áta kollektív tudattalanig, a legbelsőbb, beteg vágyakig, olyan sokkoló traumákig, amelyeknek az átélése segíthet átlépni azon a spirituális tükörajtón, amelyik talán képes úgy megmutatni a valóságot, hogy egyszer szembesülni tudjunk vele. Jobb és bal agyféltekénk nagyon különbözik egymástól, mint értelem és érzelem, mint két külön, egymást kioltó-leromboló szféra, mint állatias és emberien tökéletlen princípiumának szembenállása – ennek megértése, és az embertől elidegenedett „normalitás” dominanciája ellen való szegülés lehet ennek a bensőnk mélyére tett acid-horror utazásnak legfőbb hajtóereje.
Dec. 13. 18:00 (pince)
Az utolsó hang / La Dernière Voix
Színes kanadai film, francia nyelven angol felirattal, 13 perc, 2002.
Rendező: Julien Fonfrède – Karim Hussain
Szereplők: Lexei Bacci, Nathalie Fortune, Adrien Lacroix
Az utolsó hang, az utolsó gondolat, az utolsó érzelem és a test. Díjnyertes metafizikus sci-fi rövidfilm az utolsó emberi pillanatról Tarkovszkij Stalkerének és egy fantasztikus, csendesen apokaliptikus, cyber-becketti, rozsdásodó fém-, romhalmaz-, és nagyon nedves, elmúló/elkorhadó világban, a jövő utolsó emlékében.
Felemelkedés / Ascension
Színes, kanadai film, angol nyelven, 106 perc, 2002.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Marie-Josée Croze, Barbara Ulrich, Ilona Elkin, Gregoire Dunlevy, Anne Bellerose
Három asszony megmássza a lépcsők hihetetlen labirintusát, amely egy ősi elhagyott gyár tornyában van, hogy szembenézzenek azzal az entitással, amely megölte az Univerzum Teremtőjét. Lassú, hipnotikus eposz a káoszban való létről, Tarkovszkij pillanatait is idéző álomszerű modorban, erőszak és szépség, teremtőerő és szeretet összefüggéseiről, túl időn és téren, valamikor az emberiség utolsó pillanataiban. Spirituális vándorút Michael Tolkin The Rapture (Elragadtatottság), Tarkovszkij Stalker és Vincenzo Natali Cube (Kocka) című filmjeinek mentén az életfeladatokról, a kozmoszról, az időtlen várakozásról, a halálról.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/aC8jmKVFLnU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Dec. 18. 18:00 (pince)
A szép szörnyeteg / La belle bête
Színes kanadai film, francia nyelven, angol felirattal, 110 perc, 2006.
Rendező: Karim Hussain
Szereplők: Carole Laure, Caroline Dhavernas, Marc-André Grondin, David La Haye
A híres kortárs kanadai írónő, Marie-Claire Blais regénye alapján a francia kanadai vidéken forgatott La belle bête olyan reminiszenciákat ébreszt, mintha az 1970-es évekből egy nagy Louis Malle, egy Eric Rohmer film vagy egy Tennessee Williams dráma valahogy átcsúszott volna az idő repedésein a múltból a jelenbe. Mind vizuálisan, mind pedig emocionálisan egyszerű, csupasz – és hallucinatív film, amely az idősödő anya, különc lánya és mentálisan sérült, ám adoniszi szépségű fia közötti őrült szerelmi-hatalmi harc és birtoklási vágy történetére összpontosít. A több független filmfesztiválon is sikerrel szereplő mű őszi színei, bizarr melankóliája sokkal inkább az emberi pokolról szóló allegóriává teszik a La belle bête-et, semmint extrém-realista családi drámává. Feszült légkörével, kitűnő színészeivel, ijesztő és émelyítő szürrealizmusának megmagyarázhatatlan rohanásával a zavarbaejtően szép és ellenszenves La belle bête annál sokkal hosszabb időre ejt gondolkodóba, mint amennyire azt szeretnénk!
<iframe width="420" height="243" src="http://www.youtube.com/embed/yCjBYHVjFb0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
További írások a rovatból
Révész Bálint és Mikulán Dávid KIX című dokumentumfilmje a 21. Verzió Filmfesztiválon
Más művészeti ágakról
Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal-beszélgetés
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat