bezár
 

építészet

2011. 11. 19.
Táblát avattak Makovecz Imre emlékére Kakasdon
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Táblát avattak Makovecz Imre emlékére szombaton az általa tervezett kakasdi faluházban, az idén 76 évesen elhunyt, Kossuth-díjas építész "időtlen" épületeit egykori tanítványa méltatta.

prae.hu

Az emléktáblát, amelyet a "faluház tervezéséért, a község erkölcsi támogatásáért hírnevének öregbítéséért a hálás kakasdiak" helyeztek el, Potápi Árpád János országgyűlési képviselő, a Nemzeti Összetartozás Bizottság elnöke és Bányai Károly, Kakasd polgármestere leplezte le az épület székely tornyának falán.

Makovecz Imre házai a múlt üzenete és a jövő emlékezete - mondta méltatásában Csernyus Lőrinc, az iskola- és stílusteremtő építész egykori tanítványa. Szövetségre lépett az idővel, az idő szövetséget kötött Makovecz Imrével, s ez csak keveseknek adatik meg - fogalmazott.

A kakasdi faluház, amelyet Makovecz Imre 1986-ban tervezett, 1987 és 1994 között épült meg. Az 1300 négyzetméteres, organikus stílusú, faszerkezetű épület két tornya az összetartozás jelképe. Az egyik, fazsindellyel fedett torony a Tolna megyei községben otthonra talált székelyekre, a kakasdi római katolikus templom mintájára épült torony a németajkú lakosságra utal. A székely torony bejárata előtt öt székely kapu a volt szülőföld, Bukovina öt községére emlékeztet. A faluház ünnepek, közösségi rendezvények mellett három székely és sváb emlékeket bemutató tájszobának is helyet ad.

Makovecz Imre a kakasdi faluházról egy 1988-ban készült riportban úgy fogalmazott: egy hely, amely a faluközösség tulajdona, és amely nincs kisajátítva egyetlen közösség számára sem.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

építészet

Fényképkollekció a Tabán utolsó évtizedeiről
építészet

Az építészet mint idea és realitás a 80-as évek Magyarországán
építészet

Interjú Filip Rybkowskival
építészet

junya ishigami + associates építésziroda, Tokió, Japán

Más művészeti ágakról

színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés