bezár
 

zene

2011. 11. 16.
Keri-Lynn Wilson nem jön az Operaházba
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Keri-Lynn Wilson pár nappal a bemutató előtt lemondta a Magyar Állami Operaház új Don Giovanni-előadásait. A kanadai karmesternő visszalépését a dalszínház vezetése sajnálattal vette tudomásul, a szombati premier és a következő négy előadás vezénylésére Kesselyák Gergelyt kérte fel.

prae.hu

A Magyar Állami Operaház szerdai közleménye szerint Keri-Lynn Wilson döntéséről az intézmény a művésznő menedzsere által küldött leveléből értesült, amelyben visszalépése okaként a dalszínház által nem teljesített szakmai kéréseit jelölte meg.

"Az operaház értetlenül áll a döntés és kivált annak indoklása előtt, mert Keri-Lynn Wilson valamennyi, a próbafolyamat során felmerült szakmai igényét, kérését - még akkor is, ha ez komoly nehézségeket, illetve költségeket jelentett - teljesítette az intézmény" - fogalmaznak a közleményben.

A kanadai karmester lemondásáról szerdán Orbán Viktor miniszterelnöknek is levelet küldött, amelyet szerdán az MTI-hez is eljuttatott. Ebben leszögezi: a Magyar Állami Operaház fontos nemzeti kultúrkincs, ezért írt közvetlenül a kormányfőnek, hogy kifejezze sajnálatát, amiért visszalépett a Don Giovanni-előadások vezénylésétől.

Mint felidézi, nagy örömmel fogadta el egy évvel ezelőtt a felkérést az előző operaházi vezetéstől a budapesti karmesteri bemutatkozásra. "A próbák előtt és alatt azonban azonnal nyilvánvalóvá vált számomra, hogy az új adminisztráció nincs felkészülve arra, hogy egy jelentős operaház irányításának összetett feladatát ellássa" - fogalmazott a karmester.

Keri-Lynn Wilson sem a próbarend kialakítását, sem a szereposztást nem találta megfelelőnek. Mint írja, jelentős énekesek estek ki már a próbák megkezdése előtt, mivel nem kaptak szerződést.

"Nekem sem ajánlottak fel szerződést egészen a múlt hét végéig" - mutatott rá a miniszterelnöknek címzett, de Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás miniszternek és Szőcs Géza kulturális államtitkárnak is elküldött e-mailben, hozzátéve: "biztos vagyok abban, hogy megérti, ezek között a kevéssé professzionális körülmények között miért nem lehetséges számomra, hogy vezényeljek".

A Magyar Állami Operaház reagálásában hangsúlyozza: a Magyar Állami Operaház a szerződések megkötését, ahogy annak jogi és kötelezettségvállalási lehetőségei megnyíltak, haladéktalanul megkezdte.

Elsők között Keri-Lynn Wilson szerződését írták alá, amelyet a karmesternő részére haladéktalanul eljuttattak, és amelyet Keri-Lynn Wilson át is vett, vissza azonban nem küldött.

Mint írják, a dalszínház vezetőségét különösen megdöbbentette Keri-Lynn Wilson nyilatkozata.

A nemzetközi zenei és üzleti életben szokatlan eljárás, hogy egy szakmai kifogást nem az őt meghívó intézmény vezetőihez, korábbi kapcsolattartóihoz, hanem közvetlenül és kizárólag, személyes e-mailben a Magyar Köztársaság miniszterelnökéhez, miniszteréhez, államtitkárához, valamint a nemzeti hírügynökséghez juttat el.

Az említett nyilatkozat annál is inkább érthetetlen, mert egy héttel korábban, a premier kapcsán a Magyar Állami Operaházban tartott sajtótájékoztatón Keri-Lynn Wilson elmondta, milyen nagy hatással volt rá a budapesti operaház, dicsérte a zenekart, amelyen "érződik, hogy gyakran játszanak Mozartot", valamint az énekeseket és a jól együttműködő csapatot.

A társulatnak és az intézmény kollektívájának pedig szívélyes hangú levélben köszönte meg az együttműködést és a kiváló munkát - zárul az operaház közleménye.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
A 180-as Csoport című kötet bemutatója
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

Lichter Péter: Frankenstein eksztázisa – A found footage filmek és videóesszék formavilága
Havas Juli Papírbabák, avagy lehet-e két hazád? című kötetének bemutatójáról


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés