színház
2011. 10. 25.
Szeged: mesejáték, operák és balett
Fésűs Éva mesejátékát, a Palacsintás királyt, Riccardo Zandonai Francesca da Rimini és Liszt Ferenc Don Sanche című operáját, valamint a Kortárs Balett a görög hősnőket megidéző darabját mutatja be a következő hetekben a Szegedi Nemzeti Színház.
Vidám, pörgős, színes és őszinte családi előadás lesz Fésűs Éva Palacsintás király című mesejátéka, melyet péntektől láthat a közönség - mondta Toronykőy Attila rendező, a teátrum műsorát ismertető keddi sajtótájékoztatón.
A gyerekeknek - akik közül előreláthatólag 8-9 ezren látják majd a darabot - különleges élmény lesz, hogy testközelből találkozhatnak a színészekkel, hiszen egyes jelenetek a széksorok között vagy az erkélyen játszódnak.
Az Armel Operaversenyen és Fesztiválon néhányan már láthatták Riccardo Zandonai Francesca da Rimini című művét, melyet Juronics Tamás rendezett. Az először Dante által megörökített 13. századi szerelmi történetet a Kossuth-díjas művész a szegedi operajátszás hagyományaira reflektálva állította színpadra.
Az előadás "igazi" premierjét november 4-én tartják, rá két napra pedig az opera címszerepét a versenyen különdíjjal jutalmazott fiatal magyar drámai szoprán, Miksch Adrienn alakítja.
Tavasszal egyetlen nyilvános főpróbán szintén játszották már Szegeden Liszt Ferenc egyetlen operáját, a Don Sanche, avagy a szerelem kastélyát. A szegedi színház ezzel a darabbal vendégszerepelt a Budapesti Tavaszi Fesztiválon.
A november 18-tól látható előadás azonban más lesz, mint a tavaszi fővárosi, az operát ugyanis az eredeti francia helyett magyar nyelven játsszák, a fordítást a rendező Anger Ferenc készítette.
A Szegedi Kortárs Balett új bemutatója a görög drámák görög hősnőit idézi meg. Az Élektra, Médeia, Trakhiszi nők azonban nem a klasszikus történeteket meséli el, inkább a karakterek jellemvonásait és egymás közti viszonyait jeleníti meg - mondta Juronics Tamás, a társulat művészeti vezetője, aki a három rövid darabból kettőt koreográfusként is jegyez.
A Szegedi Kortárs Balett hagyományaihoz híven egy vendégkoreográfus is bemutatkozik: a Médeiá-t a portugál Pedro Goucha Gomes állítja színpadra.
A gyerekeknek - akik közül előreláthatólag 8-9 ezren látják majd a darabot - különleges élmény lesz, hogy testközelből találkozhatnak a színészekkel, hiszen egyes jelenetek a széksorok között vagy az erkélyen játszódnak.
Az Armel Operaversenyen és Fesztiválon néhányan már láthatták Riccardo Zandonai Francesca da Rimini című művét, melyet Juronics Tamás rendezett. Az először Dante által megörökített 13. századi szerelmi történetet a Kossuth-díjas művész a szegedi operajátszás hagyományaira reflektálva állította színpadra.
Az előadás "igazi" premierjét november 4-én tartják, rá két napra pedig az opera címszerepét a versenyen különdíjjal jutalmazott fiatal magyar drámai szoprán, Miksch Adrienn alakítja.
Tavasszal egyetlen nyilvános főpróbán szintén játszották már Szegeden Liszt Ferenc egyetlen operáját, a Don Sanche, avagy a szerelem kastélyát. A szegedi színház ezzel a darabbal vendégszerepelt a Budapesti Tavaszi Fesztiválon.
A november 18-tól látható előadás azonban más lesz, mint a tavaszi fővárosi, az operát ugyanis az eredeti francia helyett magyar nyelven játsszák, a fordítást a rendező Anger Ferenc készítette.
A Szegedi Kortárs Balett új bemutatója a görög drámák görög hősnőit idézi meg. Az Élektra, Médeia, Trakhiszi nők azonban nem a klasszikus történeteket meséli el, inkább a karakterek jellemvonásait és egymás közti viszonyait jeleníti meg - mondta Juronics Tamás, a társulat művészeti vezetője, aki a három rövid darabból kettőt koreográfusként is jegyez.
A Szegedi Kortárs Balett hagyományaihoz híven egy vendégkoreográfus is bemutatkozik: a Médeiá-t a portugál Pedro Goucha Gomes állítja színpadra.
További írások a rovatból
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában