art&design
2011. 10. 24.
Sokszorosítja szobrait Maurizio Cattelan
Ismét meglepetéssel szolgál Maurizio Cattelan kortárs olasz szobrász: "sokszorosítja" legismertebb alkotásait, köztük II. János Pált ábrázoló szobrát.
Cattelan a 2001-es Velencei Biennálén mutatta be a nagyközönségnek - számos vita kíséretében - életnagyságú II. János Pál pápa szobrát, amelyen az egyházfőt a földre esve, pásztorbotjára támaszkodva ábrázolta, miközben egy hatalmas meteorit zuhan le rá. A La Nona Ora (A kilencedik óra) című alkotást tíz évvel ezelőtt a Christie's aukciósház 886 ezer dollárért árverezte el.
A La Nona Ora eredeti anyaga latex volt ezüst pásztorbottal és a szobor lábára felhúzott bőrcipővel.
Később Cattelan porcelánból is elkészítette a pápát ábrázoló szobrot. Most pedig úgy döntött, újabb másolatokat készít: a műveit kedvelő gyűjtők számára további tíz példányban, carrarai márványból alkotja meg a szobor kicsinyített, ötven centiméteres változatát.
Cattelan az olasz sajtóban bejelentette, hogy kicsiben "sokszorosítani" kívánja azt a csaknem öt méter magas szobrát is, mely egy kézfejet ábrázol magasba tartott középső ujjal.
A középső ujj című alkotást tavaly szeptemberben a milánói tőzsde előtt állították ki egy hónapra, de a közönségsikerre való tekintettel a szobor azóta is ott magasodik.
Nem kizárt, hogy száz év múlva Cattelant fogják a 21. század egyik legnagyobb művészének tartani, miközben hazájában még egyetlen egy saját kiállítása sem volt - jegyezték meg az olasz újságok arra emlékeztetve, hogy a művész első egyéni kiállítását a New York-i Guggenheim múzeum látja vendégül november 4-től, All (Minden) címmel.
A La Nona Ora eredeti anyaga latex volt ezüst pásztorbottal és a szobor lábára felhúzott bőrcipővel.
Később Cattelan porcelánból is elkészítette a pápát ábrázoló szobrot. Most pedig úgy döntött, újabb másolatokat készít: a műveit kedvelő gyűjtők számára további tíz példányban, carrarai márványból alkotja meg a szobor kicsinyített, ötven centiméteres változatát.
Cattelan az olasz sajtóban bejelentette, hogy kicsiben "sokszorosítani" kívánja azt a csaknem öt méter magas szobrát is, mely egy kézfejet ábrázol magasba tartott középső ujjal.
A középső ujj című alkotást tavaly szeptemberben a milánói tőzsde előtt állították ki egy hónapra, de a közönségsikerre való tekintettel a szobor azóta is ott magasodik.
Nem kizárt, hogy száz év múlva Cattelant fogják a 21. század egyik legnagyobb művészének tartani, miközben hazájában még egyetlen egy saját kiállítása sem volt - jegyezték meg az olasz újságok arra emlékeztetve, hogy a művész első egyéni kiállítását a New York-i Guggenheim múzeum látja vendégül november 4-től, All (Minden) címmel.
További írások a rovatból
A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje