bezár
 

színház

2008. 07. 26.
Ariadne Naxosban - új bemutató nagy sikerrel Münchenben
MTI/Prae.hu
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Új rendezésben és nagy sikerrel mutatták be csütörtökön a müncheni operafesztiválon Richard Strauss Ariadne Naxosban című, 1916-ban írt operáját.

Szkéné színház

A  kanadai Robert Carsen alkalmazta a Prinzregententheater színpadára a már klasszikusnak számító művet, amelynek előadása a július 20-tól 30-ig tartó Richard Strauss-napok legfőbb eseménye. Emellett a mester művei közül ezekben a napokban a műsoron szerepelt az Arabella, az Elektra, a Salome és a Rózsalovag is. A Richard Strauss-napok a Bajor Állami Opera által évente június vége és július 31. között megrendezett müncheni operafesztivál fő vonzerejét alkotják. 

Az Ariadne Naxosban mostani felújításán az amerikai Kent Nagano vezényel, aki 2006 óta zeneigazgató Münchenben. Carsen rendezése a "színház a színházban" elvet alkalmazza, szüntelenül egybevetve a "valóságot" az "előadással". A cselekmény nemcsak a színpadon, hanem a nézőtéren is zajlik, látványos fényhatásokkal és számos táncossal, elegáns kosztümökkel és ókori Chippendale-fiúkkal. A főbb szerepeket Diana Damrau, Adrianne Pieczonka és Burkhard Fritz énekli.

A Bayerische Staatsoper a berlini és a hamburgi operaházak mellett Németország legismertebb társulatai közé tartozik. 1875 (tehát egy évvel a bayreuthi, Wagner operáinak szentelt ünnepi játékok kezdete előtt) óta rendez nyári operafesztiválokat, amelyre a repertoárján szereplő - mintegy félszáz - mű közül válogat, s egy-két új bemutatóra is sort kerít.

nyomtat

Szerzők

-- Végh Dániel --


További írások a rovatból

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
színház

Podlovics Laura: Nem félünk a sötétben / Budapest Bábszínház, Kísérleti Stúdió
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
avagy A spacio-temporalitás liminalitásának reprezentációja David Greig Prudenciájának Kovács D. Dániel által teremtett színpadi víziójában...

Más művészeti ágakról

Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés