bezár
 

art&design

2011. 10. 19.
Ötven éve indult el az első FVV típusú villamos
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Ötven esztendeje, 1961 októberében indult el az első FVV típusú villamos: a jubileumra emlékezve három vidéki közlekedési társaság - Debrecenben, Miskolcon és Szegeden - szerda délelőtt tíz órakor újra üzembe állított egyet-egyet a Bengáli becenevet kapott szerelvényekből.

prae.hu

A legendássá vált villamostípusból összesen 181 darab készült előbb a budapesti Füzesi Főműhelyben, majd később Debrecenben a MÁV járműjavítójában és a helyi közlekedési társaságnál - olvasható Németh Zoltán Ádámnak a típusról írt és a www.villamosok.hu honlapon közzétett tanulmányában.

A változattól függően három-, öt-, hat- vagy tízajtós, 21-22 méter hosszú, 23-24 tonna tömegű csuklós villamosok Budapest mellett Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is közlekedtek. A nagy befogadóképességű, de lassú és nehézkesen gyorsuló villamosok rendkívüli módon igénybe vették, koptatták a síneket.

A Bengálikat - Debrecen kivételével - már kivonták a forgalomból. Szegeden az utolsó FVV-t 2011. augusztus 20-án búcsúztatták el, amikor átadták a 4-es vonal felújított szakaszát.

A Tisza-parti városban szerdán az utasokat és az érdeklődő villamosbarátokat a 806-os pályaszámú jármű szállította, amely 1974-ben készült Debrecenben, majd később Szegeden felújították.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Egy mozgástanulmány
Hajdu Levente megnyitószövege a Kaján szisztémák című kiállításhoz
art&design

A tizenkettedik European Remembrance Symposiumról
A Present Eye Looking to the Past című kiállításról

Más művészeti ágakról

(kult-genocídium)
A 2024-es Aranyvackor pályázat díjátadójáról
építészet

Huszadik Média Építészeti Díja finálé


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés