film
2011. 10. 14.
Novembertől nem sugároz déli híradót az RTL Klub
Novembertől nem sugároz déli híradót az RTL Klub és nem szerepel a programjában a Fél kettő című műsor sem - derül ki a csatorna pénteken közzétett közleményéből. A kereskedelmi televízió a megváltozott piaci helyzettel indokolja a döntést.
Ugyancsak a jövő hónaptól nem látható a csatornán a Reggeli című műsor az eddigiek szerint, a Csak Csajok viszont megújult formában várja a nézőket - olvasható a kommünikében.
A televízió a döntést azzal indokolja: a reggeli órákban a kereskedelmi szempontból fontos tévézők száma olyan alacsony Magyarországon, hogy gazdaságosan nem lehetséges ilyen méretű és színvonalú műsorokat készíteni.
A közlemény szerint a csatorna olyan új műsorpolitikát kíván bevezetni, amellyel az eddigi eredmények hosszú távon is fenntarthatóak.
"Az RTL Klub fennállása óta rendkívüli mértékben megváltozott a televíziós piac, amelyen immár csaknem 100 magyar nyelvű csatorna közül választhatnak a nézők.
A túlzsúfolt piacon és a Magyarországon 2008 óta tartó pénzügyi válság miatt a csatorna reklámbevételei folyamatosan csökkentek. Ahhoz, hogy a csatorna a jövőben is sikeresen, hatékonyan és gazdaságosan működhessen, az RTL Klub a megváltozott helyzethez kívánja igazítani műsorpolitikáját" - olvasható a közleményben.
Az RTL Klub reklámbevételeinek jelentős részét a főműsoridőben és a főműsoridőt megelőző órákban szerzi.
A televíziós reklámpiac pedig elsősorban szeptember végétől december elejéig, illetve márciustól májusig kívánja meg a költségesebb és nagyszabású főműsoridős tartalmak készítését és sugárzását, ezért az RTL Klub a műsorkínálatával az eddigiekhez képest is még inkább ezekre az időszakokra kíván koncentrálni, hogy a magyar piacon a jelenleg lehetséges maximális, de az eddigieknél szerényebb reklámbevételeket elérhesse.
A televízió a döntést azzal indokolja: a reggeli órákban a kereskedelmi szempontból fontos tévézők száma olyan alacsony Magyarországon, hogy gazdaságosan nem lehetséges ilyen méretű és színvonalú műsorokat készíteni.
A közlemény szerint a csatorna olyan új műsorpolitikát kíván bevezetni, amellyel az eddigi eredmények hosszú távon is fenntarthatóak.
"Az RTL Klub fennállása óta rendkívüli mértékben megváltozott a televíziós piac, amelyen immár csaknem 100 magyar nyelvű csatorna közül választhatnak a nézők.
A túlzsúfolt piacon és a Magyarországon 2008 óta tartó pénzügyi válság miatt a csatorna reklámbevételei folyamatosan csökkentek. Ahhoz, hogy a csatorna a jövőben is sikeresen, hatékonyan és gazdaságosan működhessen, az RTL Klub a megváltozott helyzethez kívánja igazítani műsorpolitikáját" - olvasható a közleményben.
Az RTL Klub reklámbevételeinek jelentős részét a főműsoridőben és a főműsoridőt megelőző órákban szerzi.
A televíziós reklámpiac pedig elsősorban szeptember végétől december elejéig, illetve márciustól májusig kívánja meg a költségesebb és nagyszabású főműsoridős tartalmak készítését és sugárzását, ezért az RTL Klub a műsorkínálatával az eddigiekhez képest is még inkább ezekre az időszakokra kíván koncentrálni, hogy a magyar piacon a jelenleg lehetséges maximális, de az eddigieknél szerényebb reklámbevételeket elérhesse.
További írások a rovatból
Révész Bálint és Mikulán Dávid KIX című dokumentumfilmje a 21. Verzió Filmfesztiválon