art&design
2011. 10. 06.
Café Budapest: Milorad Krstic fotói
Milorad Krstic képzőművész Budapest című fotókiállítása a Café Budapest kortárs művészeti fesztivál egyik nyitórendezvénye lesz a Puskin Kávéházban pénteken.
Milorad Krstic - ahogy az MTI-nek elmondta - nagyon szereti Budapestet, a 2000-es évek elején szinte naponta fotózta a várost, és ezekből a képekből 2003-ban megjelent a Budapest album.
Az akkor készült és az újabb fotókból áll össze a pénteki tárlat, amely hat év óta az első megmutatkozása lesz. 2005-ben a Körzőgyár nevű egykori kiállítóhelyen mutatta be a Der Anatomische Theater - 20. századi szimultán játékok című képzőművészeti tárlatát, amelynek festményein a boncasztalra tette a 20. század történelmét.
Most úgy tűnik, hogy ezt az anyagot, mintegy 160 munkát, amelyből könyv, CD-ROM és kisfilm is készült, kiállítják az első budapesti művészeti vásáron a hónap végén, a Millenárison - jegyezte meg.
Most is dolgozik, Budapest és a felesége áll munkái középpontjában, a fotókat a rajzzal vegyíti, a képeken Radmilát, a feleségét rajzolja bele pesti házak, utcák, terek fotói közé, fölé. Milorad Krstic arról is beszélt, hogy szlovéniai szerb családban született 1952-ben Dornberkben.
Újvidéken tanult, a jogi karon diplomázott, de közben rajzolt, festett. 1990-től Budapesten él és dolgozik. Díszlettervezőként, animációs filmesként is bemutatkozott.
Ő készítette a 2000-ben bemutatott A csodálatos mandarin filmdráma díszleteit, az ő munkája a Nemzeti Színházban 2002. március 15-én színpadra állított, Szikora János rendezte Az ember tragédiája című dráma díszlete.
A My Baby left me című animációs filmje, amelynek zenéjét Wahorn András szerezte, 1995-ben a Berlinalén megkapta az Ezüst Medvét, a zsűri nagydíját, ezt a munkáját ugyanabban az évben kitüntették Franciaországban, Annecyben is a nemzetközi rajzfilmfesztiválon.
Somhegyi Zoltán művészettörténész - aki megnyitja a tárlatot - elmondta az MTI-nek, hogy Milorad Krstic-csel közösen válogatták ki a falakra kerülő fotókat, mintegy 20 darabot, nem volt könnyű dolguk, mert Milorad szinte naponta készít fotókat a város különböző részeiről, a művész kedvencei a hidak, a Budai Vár, a Kerepesi Temető sírkövei, ezeket a helyeket sokszor fényképezi, mindig új nézőpontból és a nézőt is arra sarkallja, hogy másként tekintsen a megszokott hídra, villamosmegállóra - foglalta össze Somhegyi Zoltán.
A megnyitón köszöntőt mond Csomós Miklós főpolgármester-helyettes. A Budapest című fotótárlat október 16-ig tart nyitva.
Az akkor készült és az újabb fotókból áll össze a pénteki tárlat, amely hat év óta az első megmutatkozása lesz. 2005-ben a Körzőgyár nevű egykori kiállítóhelyen mutatta be a Der Anatomische Theater - 20. századi szimultán játékok című képzőművészeti tárlatát, amelynek festményein a boncasztalra tette a 20. század történelmét.
Most úgy tűnik, hogy ezt az anyagot, mintegy 160 munkát, amelyből könyv, CD-ROM és kisfilm is készült, kiállítják az első budapesti művészeti vásáron a hónap végén, a Millenárison - jegyezte meg.
Most is dolgozik, Budapest és a felesége áll munkái középpontjában, a fotókat a rajzzal vegyíti, a képeken Radmilát, a feleségét rajzolja bele pesti házak, utcák, terek fotói közé, fölé. Milorad Krstic arról is beszélt, hogy szlovéniai szerb családban született 1952-ben Dornberkben.
Újvidéken tanult, a jogi karon diplomázott, de közben rajzolt, festett. 1990-től Budapesten él és dolgozik. Díszlettervezőként, animációs filmesként is bemutatkozott.
Ő készítette a 2000-ben bemutatott A csodálatos mandarin filmdráma díszleteit, az ő munkája a Nemzeti Színházban 2002. március 15-én színpadra állított, Szikora János rendezte Az ember tragédiája című dráma díszlete.
A My Baby left me című animációs filmje, amelynek zenéjét Wahorn András szerezte, 1995-ben a Berlinalén megkapta az Ezüst Medvét, a zsűri nagydíját, ezt a munkáját ugyanabban az évben kitüntették Franciaországban, Annecyben is a nemzetközi rajzfilmfesztiválon.
Somhegyi Zoltán művészettörténész - aki megnyitja a tárlatot - elmondta az MTI-nek, hogy Milorad Krstic-csel közösen válogatták ki a falakra kerülő fotókat, mintegy 20 darabot, nem volt könnyű dolguk, mert Milorad szinte naponta készít fotókat a város különböző részeiről, a művész kedvencei a hidak, a Budai Vár, a Kerepesi Temető sírkövei, ezeket a helyeket sokszor fényképezi, mindig új nézőpontból és a nézőt is arra sarkallja, hogy másként tekintsen a megszokott hídra, villamosmegállóra - foglalta össze Somhegyi Zoltán.
A megnyitón köszöntőt mond Csomós Miklós főpolgármester-helyettes. A Budapest című fotótárlat október 16-ig tart nyitva.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon