bezár
 

színház

2011. 10. 04.
Marozsán Erika táncol a Bálban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A Bozsik Yvette Társulat Marozsán Erikával és Vati Tamással a főszerepben újítja fel a 2004-ben már bemutatott darabját, a Bál, avagy a táncos mulatság című koreográfiát, amelyet a Nemzeti Táncszínházban mutatnak be Budapesten.

Szkéné színház

A darabot, amelyet Ettore Scola A bál című filmje ihletett, szombaton tűzik műsorra a budai várbeli teátrum színháztermében.

2010 egyik kiemelkedő zenés színházi sikere volt Bozsik Yvette rendezésében a Cabaret című musical, amelyben Sally Bowles szerepét Marozsán Erika játszotta. A közös munka szinte magától értetődően kínálta az ötletet, térjen vissza a színésznő táncos "múltjához".

"Az egyik Cabaret próba alatt jegyezte meg Bozsik Yvette, mennyire sajnálja, hogy nincs több táncos jelenet az előadásban, mert örömmel mutatná meg a képességeimet a műfajban Egyik este hozott egy DVD-t, azzal, hogy nézzem meg, mert szeretné, ha eltáncolnám a női főszerepet" - idézte fel az előzményeket Marozsán Erika az MTI-nek.

Mint elmondta, különös munka volt a felkészülés, mert egyedül kezdte kikísérletezni, hogyan lehet megtanulni egy koreográfiát felvételről. "Ha a képet nézi az ember, az tükörszerűen jelenik meg, a jobb kar balnak látszik és fordítva - ez egészen érdekes állapot.

Ezért szükségem volt rá, hogy táncosok próbateremben tanítsák be a művet, most már a DVD segítségével otthon tudom csiszolgatni a szerepet" - jegyezte meg.

A darabról szólva elmondta, igaz, hogy Ettore Scola 1983-as filmje ihlette, valójában azonban Bozsik Yvette gondolatait, érzelmeit tükrözi a koreográfia, amely remek lehetőséget ad az emberi karakterek groteszk és humoros ábrázolására.

"Nagyon nehéz lefordítani egy táncos darabot, mert az olyan, mintha elmesélnénk egy költeményt. Egy pár megérkezik a bálterembe, és ott mindenféle vágyak, elfojtott szenvedélyek lobbannak fel. A második felvonás kicsit elvontabb, a férfiak és a nők külön halmazokat alkotva próbálnak mégis közelebb kerülni egymáshoz" - fogalmazott Marozsán Erika.

A színésznő lágynak, levegősnek tartja Bozsik Yvette táncstílusát ebben a darabban. Az elején furcsa volt a tudat, hogy nem szólalhat meg a színpadon, mégis nagy érzelmi változásokat kell kifejeznie.

A próbák finisében azonban már "otthonosan" érzi magát a szerepben. A tanulás roppant nehéz volt, de hihetetlen eufória, hogy már organikussá vált számára ez a jelrendszer, és most az látszik különösnek Marozsán Erika számára, hogy újra beszélni fog.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Komáromy Bese Soha jobban című darabjáról

Más művészeti ágakról

Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Bemutatták Nyerges Gábor Ádám Vasgyúrók című kötetét


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés