film
2011. 09. 29.
Idén is együtt a Cinefest és a Jameson
Sajtóközlemény, 2011. szeptember 29.
A világválság, mely napjainkban zajlik, mindenhol érzeteti hatását. Kihatással van a vállalatokra, és az emberekre egyaránt. Ennek következménye, hogy egy-egy programhoz, eseményhez, rendezvényhez egyre nehezebb támogatókat találni, hiszen a cégek is meggondolják, hogy mire költik az egyébként is szűkösre szabott büdzsét. Szerencsére látunk pozitív példákat is magunk körül arra, hogy egy jól felépített stratégia miként szolgálja a támogató és a támogatott érdekeit egyszerre.
Idén 8. alkalommal került megrendezésre Miskolcon az a nagyszabású filmfesztivál, melynek főtámogatója évek óta ugyanaz a cég. Hosszútávú együttműködésük titka, hogy mindkét fél számára kedvező partnerséget sikerült kialakítani, úgy, hogy a támogató a pénzügyi segítségen túl kreatív ötletekkel is hozzájárul a fesztivál sikeréhez, miközben a fesztivál szervezői olyan alternatív megoldásokat kínálnak, mely teljes mértékben segíti a támogató brand építését.
„Minden szegmensben nagy kihívás a jelenlegi helyzetben szponzorokat találni. Gazdaságilag nehéz időszakban a kultúra még inkább mostohagyerek. A piacról érkező támogatók ezerszer is átgondolják, hogy mire fordítják a pénzüket. Magyarországon ráadásul a lehetséges szponzorok nem mindig vannak tisztában azzal, hogy egy filmes eseményben milyen lehetőségek rejlenek. Egy több tíz-vagy százezres látogatottságú rendezvény esetében nem kell sokat magyarázni a dolgot, de egy filmfesztivál - itthon - még más kategória. Itt az ár-érték arány lehet inkább a hívó szó. Arányaiban kevesebb pénzért juthat a támogató relatíve nagyobb felülethez. Tudatosan próbálunk olyan rendezvényt építeni évek óta, ahol a szponzoraink is megtalálhatják a számításaikat úgy, hogy közben ez ne menjen a fesztivál művészi értékének a rovására. A Jameson CineFest államilag soha nem volt egy agyondédelgetett fesztivál, aminek volt azért pozitív hatása is: most, amikor nagyon nehéz központi pénzeket kapni, nekünk helyzeti előnyünk van abból, hogy évek óta nagyobb hangsúlyt fektettünk a szponzorkeresésre. Ennek köszönhető, hogy olyan, a filmkultúráért elkötelezett névadó szponzorunk van, mint a Jameson - kezdi Madaras Péter, Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál programigazgatója.
A támogató cégnek hosszú múltra vezethető vissza a filmekhez való kötődése, ugyanis a Jameson (Annie Jameson fia, a cégalapító John Jameson dédunkája) család tagja volt Guigliemo Marconi fizikus, akinek találmánya lévén lehetővé vált a drótnélküli adatátvitel, melynek később a TV adás sugárzásában jelentős szerepe volt.
„A kultúra támogatása emeli ki a brandet a versenytársai közül, így tudjuk a márkát „intelektuális” whiskey-nek pozicionálni. Az így meghatározott célcsoport részére nem adhatunk öncélú reklámokat, azt ugyanis elutasítják, tehát a márkánk népszerűsítését úgy kell folytatnunk, hogy a célcsoport is kapjon egy számára hasznos „szolgáltatást”, jelen esetben a filmfesztivált, azaz ő is profitáljon a márkából. Véleményünk szerint így alakulhat ki pozitív kapocs a fogyasztó és a brand között. Fontos, hogy a vásárlóink tudatosak legyenek, a pultnál a Jamesont kérjék ki, ne csupán egy „viszki kólát”. A kultúra és a CineFesthez hasonló rendezvények biztosítják számunkra az értő füleket. A mi dolgunk már csak az, hogy a kezükbe adjuk az italunkat, és mondják el ők a véleményüket. Attól meg nem félünk! Biztosak vagyunk a sikerünkben” – mondja Rozsnyoi Krisztián, a Pernod Ricard Hungary Brand managere. Egy szponzorációs együttműködésben komoly jelentőséggel bír a hosszú távú kiszámíthatóság, ugyanakkor az is, hogy legyen terünk fejleszteni az együttműködésünket évről évre. Továbbá nagyon fontos számunkra az elkötelezettség, azaz hogy mindkét fél a szerződésben rögzített minimumnál többet adjon bele a kooperációba” – teszi hozzá a szakember.
<iframe width="420" height="243" src="http://www.youtube.com/embed/4sP44JGbxDA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Till Attila, akit a nagyközönség csak Tillaként ismer hosszú évek óta elkötelezett támogatója a filmfesztiválnak, hiszen ő maga is érdekelt a filmes világban. Amellett, hogy műsort vezet több játékfilm is fűzödik a nevéhez. Saját bevallása szerint is óriási szükség van egy ilyen filmfesztiválra, mely közelebb hozhatja az embereket a mozihoz, mely a válságos mindennapokban háttérbe szorult. Ezért is állt a kezdeményezés mellé, hogy személyével egy olyan célt támogasson, amely pozitív irányba tudja kimozdítani a filmes kultúrát Magyarországon. Úgy véli, hogy szükség van olyan szponzorokra, akik szívvel-lélekkel állnak egy ügy mellé, és reméli, hogy a Jameson jövőre is támogatója lesz ennek a nagyszabású rendezvénynek.
A CinesFest csapata évek óta azon fáradozik, hogy fenntartható fesztivált építsenek, és ennek alapköve számukra, hogy hosszú távú együttműködéseket tudjanak kialakítani a szponzoraikkal.
„A Jameson megbízható, elkötelezett támogató, aki érdemben kreatívan is sokat tesz hozzá a Cinefesthez. Mindezt nem tolakodva, hanem a közös érdekek mentén. Egy sikeres együttműködésben mindez legalább annyira fontos, mint a pénzügyi támogatás.” – vélekedik a Madaras Péter.
www.cinefest.hu
„Minden szegmensben nagy kihívás a jelenlegi helyzetben szponzorokat találni. Gazdaságilag nehéz időszakban a kultúra még inkább mostohagyerek. A piacról érkező támogatók ezerszer is átgondolják, hogy mire fordítják a pénzüket. Magyarországon ráadásul a lehetséges szponzorok nem mindig vannak tisztában azzal, hogy egy filmes eseményben milyen lehetőségek rejlenek. Egy több tíz-vagy százezres látogatottságú rendezvény esetében nem kell sokat magyarázni a dolgot, de egy filmfesztivál - itthon - még más kategória. Itt az ár-érték arány lehet inkább a hívó szó. Arányaiban kevesebb pénzért juthat a támogató relatíve nagyobb felülethez. Tudatosan próbálunk olyan rendezvényt építeni évek óta, ahol a szponzoraink is megtalálhatják a számításaikat úgy, hogy közben ez ne menjen a fesztivál művészi értékének a rovására. A Jameson CineFest államilag soha nem volt egy agyondédelgetett fesztivál, aminek volt azért pozitív hatása is: most, amikor nagyon nehéz központi pénzeket kapni, nekünk helyzeti előnyünk van abból, hogy évek óta nagyobb hangsúlyt fektettünk a szponzorkeresésre. Ennek köszönhető, hogy olyan, a filmkultúráért elkötelezett névadó szponzorunk van, mint a Jameson - kezdi Madaras Péter, Jameson CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál programigazgatója.
A támogató cégnek hosszú múltra vezethető vissza a filmekhez való kötődése, ugyanis a Jameson (Annie Jameson fia, a cégalapító John Jameson dédunkája) család tagja volt Guigliemo Marconi fizikus, akinek találmánya lévén lehetővé vált a drótnélküli adatátvitel, melynek később a TV adás sugárzásában jelentős szerepe volt.
„A kultúra támogatása emeli ki a brandet a versenytársai közül, így tudjuk a márkát „intelektuális” whiskey-nek pozicionálni. Az így meghatározott célcsoport részére nem adhatunk öncélú reklámokat, azt ugyanis elutasítják, tehát a márkánk népszerűsítését úgy kell folytatnunk, hogy a célcsoport is kapjon egy számára hasznos „szolgáltatást”, jelen esetben a filmfesztivált, azaz ő is profitáljon a márkából. Véleményünk szerint így alakulhat ki pozitív kapocs a fogyasztó és a brand között. Fontos, hogy a vásárlóink tudatosak legyenek, a pultnál a Jamesont kérjék ki, ne csupán egy „viszki kólát”. A kultúra és a CineFesthez hasonló rendezvények biztosítják számunkra az értő füleket. A mi dolgunk már csak az, hogy a kezükbe adjuk az italunkat, és mondják el ők a véleményüket. Attól meg nem félünk! Biztosak vagyunk a sikerünkben” – mondja Rozsnyoi Krisztián, a Pernod Ricard Hungary Brand managere. Egy szponzorációs együttműködésben komoly jelentőséggel bír a hosszú távú kiszámíthatóság, ugyanakkor az is, hogy legyen terünk fejleszteni az együttműködésünket évről évre. Továbbá nagyon fontos számunkra az elkötelezettség, azaz hogy mindkét fél a szerződésben rögzített minimumnál többet adjon bele a kooperációba” – teszi hozzá a szakember.
<iframe width="420" height="243" src="http://www.youtube.com/embed/4sP44JGbxDA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Till Attila, akit a nagyközönség csak Tillaként ismer hosszú évek óta elkötelezett támogatója a filmfesztiválnak, hiszen ő maga is érdekelt a filmes világban. Amellett, hogy műsort vezet több játékfilm is fűzödik a nevéhez. Saját bevallása szerint is óriási szükség van egy ilyen filmfesztiválra, mely közelebb hozhatja az embereket a mozihoz, mely a válságos mindennapokban háttérbe szorult. Ezért is állt a kezdeményezés mellé, hogy személyével egy olyan célt támogasson, amely pozitív irányba tudja kimozdítani a filmes kultúrát Magyarországon. Úgy véli, hogy szükség van olyan szponzorokra, akik szívvel-lélekkel állnak egy ügy mellé, és reméli, hogy a Jameson jövőre is támogatója lesz ennek a nagyszabású rendezvénynek.
A CinesFest csapata évek óta azon fáradozik, hogy fenntartható fesztivált építsenek, és ennek alapköve számukra, hogy hosszú távú együttműködéseket tudjanak kialakítani a szponzoraikkal.
„A Jameson megbízható, elkötelezett támogató, aki érdemben kreatívan is sokat tesz hozzá a Cinefesthez. Mindezt nem tolakodva, hanem a közös érdekek mentén. Egy sikeres együttműködésben mindez legalább annyira fontos, mint a pénzügyi támogatás.” – vélekedik a Madaras Péter.
www.cinefest.hu
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal-beszélgetés
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával