bezár
 

színház

2011. 09. 28.
Csákányi Eszter estje az Orfeumban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Orfeumi hangulat, sokrétegűség, humor - régi-új műfaj kel életre Pesten: Csákányi Eszter Hajtűk című zenés előadói estjét egy pesti mulatóban, az Orfeumban mutatja be csütörtökön.

Szkéné színház

"Újabb nagy fába vágtam a fejszémet" - mondta Csákányi Eszter az MTI-nek, hozzátéve, hogy bár nagyon szeret énekelni, nincs elégszer módja rá, így kihasználta ezt az alkalmat, hogy meséljen magáról, a női lélek megannyi arcáról.

Mint rámutatott, a Hajtűk egy új műfaj, amelyben egy színésznő belemegy az éjszakába, egy mulatóban énekel, és bár az Orfeum színpadán, mégis színházi élményt nyújt.

Az előadás az Orfeum produkciójaként született: a mulató vezetői ártatlanul megkérdezték tőle nem lenne-e kedve náluk énekelni, válaszképp két nap múlva már be is toppant hozzájuk a kész műsortükörrel - idézte fel Csákányi Eszter.

Hozzátette, hogy az előadói estet szerkesztő Zöldi Gergely fordító-dramaturggal gondolkoztak el azon, milyen műsor való erre a pódiumra. Az Orfeumban ugyanis a fellépőhöz közel ülnek a nézők, így közvetlenebb kapcsolat alakítható ki a közönséggel.

"A dalok közül a Cserháti-számot (Idő van) különösen szeretem, nagyon el akartam énekelni. De a számok többségét Zöldi Gergely válogatta, aki nagyon ismer engem, emellett komoly zenei gyűjteménnyel rendelkezik" - árulta el.

A színésznő szerint az est témája örök: nők végletes lelkiállapotban. Nők, akik alárendelik magukat a férfinak, akik hiába várakoznak a megbeszélt randevún, akik kiszellőztetik a lakásból a magányt, akik fiatal férfiba szeretnek bele, hogy aztán Főnixmadárként teremtsék újra önmagukat.

Csákányi Eszter elmondta, hogy a dalokban az ember különböző korszakai jelennek meg: például a fiatalság, amikor nem számít semmi, mégis boldog (A tranzisztor kor hajnalán) vagy egy másik kor az idősebb nő és fiatal szépfiú kapcsolatát megidéző számban - megannyi sokrétegű történet.

A zenés esten színházi előadásokból is elhangzanak dalok. "A színházi blokkban azon dolgoztunk, hogy minden más legyen, mint az eredeti" - emelte ki Csákányi Eszter, hozzátéve, hogy egyébként is minden számon csavartak egyet. A műsorban felhangzó Bëlga- és Kispál és a Borz-szám is az eredetitől eltérő zenei feldolgozás.

Az esten hallható még többek között Sting, Stephen Sondheim, a Hungária és a Jazz + Az egy-egy dala, Kurt Weil szerzeményei és egy musical-egyveleg is elhangzik.

A zenekarban Hudák Zsófia (nagybőgő), Kovács Norbert (dob)és a dalokat hangszerelő Puskás Péter (zongora) játszik. "A közös munka nagyon jó volt, szerettem Puskás Péterben, hogy szigorú velem, mindig elmondja, hogy mi nem sikerült jól" - fogalmazott Csákányi Eszter.
A Hajtűket a tervek szerint havonta két alkalommal láthatja a közönség az Erzsébet körúti Orfeumban, a premiert követően legközelebb október 10-én és 24-én.

A színésznő az idei évadban rá váró munkákról szólva elmondta, hogy egy filmsorozatban játszik majd, januártól pedig új előadást próbál: Garaczi László darabját viszik színre, egy modern Kurázsi mama-történetet, amelyet az Orlai Produkciós Iroda március-áprilisban tűz műsorra.

A korábban bemutatott előadásokban továbbra is láthatja a közönség Budapest különböző színházaiban: a Katona József Színház Kamrájában játssza az idén A hét asszonya című Parti Nagy-előadást, a Centrál Színházban a Paravarietét, a Belvárosi Színházban pedig a Brezsnyev lányáról szóló Dolcsaja vitát.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

színház

Podlovics Laura: Nem félünk a sötétben / Budapest Bábszínház, Kísérleti Stúdió
Somorjai Réka: BOJZ című drámája a Szkéné Színházban
Wagner kincse 2. – 1. alkalom, Márton László előadása A Nibelung-énekről
Karácsonyozzatok velünk, vagy ússzatok haza az Örkény Stúdióban

Más művészeti ágakról

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés