bezár
 

zene

2011. 09. 18.
Magyarországi bemutató a Concerto Budapest évadnyitóján
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Thomas Ades brit zeneszerző Asyla című alkotásnak magyarországi bemutatójával kezdődik kedden este a Concerto Budapest 2011-12-es szezonja. A zenekar Karajan-bérletének mind a négy koncertjét a Művészetek Palotájában tartják.

prae.hu

A Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben hangzanak el a Richter bérlet előadásai is, a Fesztivál Színházban folytatják a zene iránti barátság felkeltését és erősítését célzó sorozatukat (tavaly ennek a Thália Színház adott helyet), amely hármas együttműködés gyümölcse: a Müpa, a Zeneakadémia és a Concerto Budapest közös műsorai. Tavaly Mozart, idén Beethoven kompozícióiról
szólnak, és az interaktív játéksorozatot Batta András vezeti.

Keller András művészeti vezető elmondta, hogy Thomas Ades egyik fő műve az 1997-ben komponált Asyla, véleménye szerint a XX. század utolsó kiemelkedő jelentőségű, nagyszabású szimfonikus alkotása. Hozzátette, hogy előadása nagy kihívás az együttes számára.

A Karajan bérlet többi hangversenyén Liszt és Mahler, valamint Ravel és Dvorák darabjait hallhatja a közönség, különleges estnek ígérkezik Schumann drámai oratóriuma, Az Éden és a peri, amit Kocsis Zoltán vezényel. A ritkán műsorra kerülő művet 2007-ben Sir Simon Rattle vezényletével a Felvilágosodás Korának Zenekara emlékezetes előadásban szólaltatta meg a Müpában.

Az orosz irodalomból válogattak a Richter bérlet koncertjeire. Ennek első estjén decemberben olyan világsztár játssza Prokofjev II. hegedűversenyét, mint Vadim Repin. A februári program vendégére, Anna Vinyitszkaja fiatal zongoristára nagy karrier vár a művészeti vezető szerint.

Részben a Concerto Budapest műhelyéből, a Páva utcai zeneházból indul el a kezdeményezés, legyen Budapesten nemzetközi vonósnégyes verseny és nevezzék el a legendás Végh Kvartett alapítójáról, Végh Sándorról. A júniusi verseny bevezetéseként egy kvartett sorozatot szerkesztenek, ezek a koncertek a zeneházban várják a közönséget és nemcsak vonós, hanem fúvós formációk is muzsikálnak keretében.
nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

Kritika a Das Rheingold és a Die Walküre előadásairól a Wagner-Napokon
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám
Nils Frahm: Day
Simon Géza Gábor: A magyar jazztörténet ösvényein. A magyar jazztörténeti kutatás hatvanöt esztendeje 1958–2023

Más művészeti ágakról

színház

A MáSzínház KÖT-EL-ÉK – „Okos lány, túlteszi magát rajta!” előadásáról
Michael Sarnoski: Hang nélkül – Első nap
színház

Interjú Pálffy Tibor színésszel külső-belső tényezőkről, színházi igazságról, és szerepről


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés