art&design
2011. 09. 14.
Noé bárkája: made in China
Kerekes Noé-bárkát épít egy kínai hegesztőmunkás rozsdás olajtartályokból egy tehetős üzletember rendelésére.
A megbízó attól tart, hogy jön az özönvíz és elpusztul az egész világ.
Az eseményt jövőre várja, így a bárka kivitelezési határideje az idei esztendő vége. Az áradás pontos időpontját nem tudja a megrendelő, de abban biztos, hogy igen hirtelen történik majd, ezért kerekeket szereltetett bárkájára, hogy majd mindenhová magával hurcolászhassa - vontatva persze - és rögvest rászökkenjen, ha jön a "víznek árja".
Ami a bárka árát illeti, a hegesztő ember 6 millió forintért vállalta, hogy elkészíti a világot túlélő hajót benne konyhával és - fürdőszobával! Ha a mágnásnak igaza lesz, vízben amúgy sem fog szűkölködni.
A jelenleg még nagyon ütött-kopott külcsínű jármű jóval szerényebb méretű Noé "eredeti modelljénél", csupán 10 méter hosszú. Az üzletember állatokat nem tervez magával vinni, csupán a családját - adta hírül a brit Metro újság.
Az eseményt jövőre várja, így a bárka kivitelezési határideje az idei esztendő vége. Az áradás pontos időpontját nem tudja a megrendelő, de abban biztos, hogy igen hirtelen történik majd, ezért kerekeket szereltetett bárkájára, hogy majd mindenhová magával hurcolászhassa - vontatva persze - és rögvest rászökkenjen, ha jön a "víznek árja".
Ami a bárka árát illeti, a hegesztő ember 6 millió forintért vállalta, hogy elkészíti a világot túlélő hajót benne konyhával és - fürdőszobával! Ha a mágnásnak igaza lesz, vízben amúgy sem fog szűkölködni.
A jelenleg még nagyon ütött-kopott külcsínű jármű jóval szerényebb méretű Noé "eredeti modelljénél", csupán 10 méter hosszú. Az üzletember állatokat nem tervez magával vinni, csupán a családját - adta hírül a brit Metro újság.
További írások a rovatból
Más művészeti ágakról
Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal-beszélgetés
Interjú Beck Tamással, a 33. Salvatore Quasimodo Költőverseny fődíjasával