bezár
 

zene

2011. 09. 08.
Gálaest mezzóra és tenorra – Komlósi Ildikó és Marcello Giordani a Müpában
2011. szeptember 27. Művészetek Palotája
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
Verdi, Cilea, Mascagni, Leoncavallo és Bizet operáiból válogatott szólókat és kettősöket a két világhírű énekes, aki szeptember 27-én lép fel a Miskolci Szimfonikus Zenekarral, Marco Balderi vezényletével a Művészetek Palotájában.

prae.hu

Komlósi Ildikó pályafutásának negyed százada alatt két karriert is felépített: először lírai mezzóként vált ismertté - ezt a szakaszt a Metropolitanben énekelt Werther koronázta meg.

Kisfia születése után ívelt fel drámai mezzo pályája, amely egy sikeres Santuzzával kezdődött, majd jött Eboli és Amneris is. S a világ vezető operaszínpadainak ünnepelt sztárja elkezdte már építeni harmadik karrierjét, amelyben Wagnernek szeretne jelentős szerepet szánni.

Marcello Giordani, korunk egyik vezető, a Metropolitan jelenleg legtöbbet foglalkoztatott tenorja ugyancsak 25 évet töltött el a pályán. Hang adottságai hatalmas repertoár felépítését tették lehetővé, s hogy sikert arasson a legkülönbözőbb stílusú, technikájú szerepekben, legyen szó Rossini, Bellini, Donizetti belcanto-figuráiról, a francia operairodalom (pl. Meyerbeer) lírai alakjairól, avagy Verdi és Puccini drámai műveiről.

Többször nyitott Met-évadot, 2008-ban pedig a Panis angelicust énekelte a New Yorkba látogató XVI. Benedek pápának. „Egy olyan nap, amit sosem felejtek el” nyilatkozta az esemény után.

Koncerténekesként is keresett művész, és 2010-ben olyan alapítványt hozott létre, amely fiatal, tehetséges énekesek pályakezdésében hivatott segítséget nyújtani.
nyomtat

Szerzők

-- Danczi Csaba László --


További írások a rovatból

Platon Karataev: Napkötöző
Bartók György szerzői estje a Fugában
Haydn out, Muse in – múzsadilemmák
Platon Karataev: Napkötöző – négy szám

Más művészeti ágakról

színház

Egy tökéletes nap Szenteczki Zita rendezésében a Hatszín Teátrumban
Renaud-Delage: Gru 4
art&design

Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés