art&design
2011. 07. 08.
Megmentett műkincsek a Nemzeti Múzeumban
Római lószerszámok, Mohács-korabeli nyereg, századfordulós kalitkás akvárium és számos más, frissen restaurált műtárgy látható szombattól a Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) Megmentett műkincsek 2011 című időszaki kiállításán.
Az MNM 1996 óta minden évben kiállítás keretében mutatja be a Magyar Képzőművészeti Egyetem (MKE) restaurátor szakos hallgatóinak diplomamunkáit: idén tizennyolc végzős keze nyomán újjászületett munkákat csodálhatnak meg a múzeumba látogatók - mondta el a tárlat pénteki megnyitóján Csorba László főigazgató.
Mint kiemelte, a bemutatott tárgyak mindegyike saját történeteket hordoz vagy ilyenekre emlékezteti a szemlélőt. A Szent Szpiridon az álló koporsóban című reneszánsz kép témája például sokak gyermekkori olvasmánya, Gerald Durrell Családom és más állatfajták című könyvéből lehet ismerős: az ifjúkorát Korfun töltő brit szerző is leírja, ahogy a szigeten évente kétszer körbehordozzák a szent múmiáját, a helyiek ovációjától kísérve - jegyezte meg a főigazgató.
Csorba László kiemelte az észak-albániai moschopolisi kolostort ábrázoló, 18. századi képet is, melyet a Lánchíd felépítését finanszírozó Sina György családja készíttetett.
Vígh Annamária, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium főosztályvezetője beszédében arra mutatott rá, hogy a múzeumok nem csupán kiállítóhelyek, hanem tudományos műhelyek is; az MNM pedig évtizedek óta részt központi szerepet vállal a magyarországi műtárgyvédelemben, restaurátorképzésben.
A két intézmény sikeres együttműködéséről ejtett szót Kőnig Frigyes, az MKE rektora is, egyben arra bíztatva a nagyközönséget, hogy maguk győződjenek meg a képzés magas színvonaláról a diplomamunkákat felvonultató kiállításra ellátogatva.
Mint a rektor bejelentette, az MKE-n a következő tanévre 100 millió forintos uniós támogatásból új restaurátorlabor nyílik, ami komoly előrelépést jelent az infrastrukturális háttér modernizálásában.
A Nemzeti Múzeum szeptember közepéig látogatható tárlatán korukat, állapotukat és műfajukat tekintve is sokszínű anyaggal találkozhat a közönség: egyiptomi fadoboz, kelta kardmaradvány, római lószerszámok, gótikus falképmaradványok, Mohács-korabeli nyereg vagy intarziás barokk asztal éppúgy helyet kapott a kiállításon, mint egy 19. század végi kalitkás akvárium.
A bemutatott műtárgyak megújulásának sokszor hosszadalmas folyamatáról tablók és képernyők tudósítanak részletesen.
Mint kiemelte, a bemutatott tárgyak mindegyike saját történeteket hordoz vagy ilyenekre emlékezteti a szemlélőt. A Szent Szpiridon az álló koporsóban című reneszánsz kép témája például sokak gyermekkori olvasmánya, Gerald Durrell Családom és más állatfajták című könyvéből lehet ismerős: az ifjúkorát Korfun töltő brit szerző is leírja, ahogy a szigeten évente kétszer körbehordozzák a szent múmiáját, a helyiek ovációjától kísérve - jegyezte meg a főigazgató.
Csorba László kiemelte az észak-albániai moschopolisi kolostort ábrázoló, 18. századi képet is, melyet a Lánchíd felépítését finanszírozó Sina György családja készíttetett.
Vígh Annamária, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium főosztályvezetője beszédében arra mutatott rá, hogy a múzeumok nem csupán kiállítóhelyek, hanem tudományos műhelyek is; az MNM pedig évtizedek óta részt központi szerepet vállal a magyarországi műtárgyvédelemben, restaurátorképzésben.
A két intézmény sikeres együttműködéséről ejtett szót Kőnig Frigyes, az MKE rektora is, egyben arra bíztatva a nagyközönséget, hogy maguk győződjenek meg a képzés magas színvonaláról a diplomamunkákat felvonultató kiállításra ellátogatva.
Mint a rektor bejelentette, az MKE-n a következő tanévre 100 millió forintos uniós támogatásból új restaurátorlabor nyílik, ami komoly előrelépést jelent az infrastrukturális háttér modernizálásában.
A Nemzeti Múzeum szeptember közepéig látogatható tárlatán korukat, állapotukat és műfajukat tekintve is sokszínű anyaggal találkozhat a közönség: egyiptomi fadoboz, kelta kardmaradvány, római lószerszámok, gótikus falképmaradványok, Mohács-korabeli nyereg vagy intarziás barokk asztal éppúgy helyet kapott a kiállításon, mint egy 19. század végi kalitkás akvárium.
A bemutatott műtárgyak megújulásának sokszor hosszadalmas folyamatáról tablók és képernyők tudósítanak részletesen.
További írások a rovatból
Kritika a roveretói Művészet és fasizmus című kiállításról
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Marék Veronika kapta a Magyar Gyermekkultúra Mestere Díjat
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon