bezár
 

art&design

2011. 06. 22.
A jövő és a múlt autói a Közlekedési Múzeumban
Tartalom értékelése (0 vélemény alapján):
A jövő közlekedésének úttörői és a múlt legendás autói együtt lesznek láthatók pénteken, a múzeumok éjszakáján a Közlekedési Múzeumban.

prae.hu

Erre a hétvégére kikerül a raktárból a legendák által övezett Maybach Zeppelin, az autótörténelem egyik exkluzív darabja. A DS8 Zeppelin volt a cég korabeli történetének legnagyobb autója, csaknem 3,8 méteres tengelytávval, alumínium-ötvözetből készült V12-es motorblokkal.

Gyártásakor a Mercedes-Benz 770K után ez volt a második legdrágább német autó. A Maybachról az egyik restaurátort, Zsák Árpádot kérdezhetik az érdeklődők - tájékoztatta Domonkos Csaba, a múzeum sajtóreferense az MTI-t.

A múzeum előtti parkolóban oldtimer autó- és motorritkaságokat tekinthetnek meg az érdeklődők.

A referens közlése szerint Üveges Péter, a Solo-Duo elnevezésű hibridautó tervezője mutatja be a különleges járművet. A forradalmian új konstrukció titka abban rejlik, hogy mindössze 270 kiló és a végletekig leegyszerűsített formája alig kelt légellenállást.

A háromszemélyes autó meghajtásáról négy, a kerékagyakba épített elektromos motor gondoskodik, amelyek lítium-ion akkumulátorokból nyerik az energiát.

Az akkukat a tetőbe épített napkollektorok, egy apró benzinmotor és az utasok pedálozása tölti, így minél sportosabb útitársakat ültet maga mellé a középen ülő sofőr, annál kevesebbet kell tankolnia. A tervezők ígérete szerint két Solót igen könnyedén össze lehet majd építeni, és az így kapott Duo nevű alkalmatosság már öt utas plusz a sofőr szállítására lesz alkalmas.

A Közlekedési Múzeumba látogatók megismerkedhetnek a Moveóval, az elektromos, összehajtható robogóval. A Solo-Duo fejlesztőjének első, sorozatgyártásra kész terméke a környezet- és felhasználóbarát összehajtható robogó.

A programban arról is szó lesz, hogy hol fogunk tankolni, ha a benzinüzemű autók helyét elektromos meghajtású járművek veszik át. Az ELMŰ bemutatja az elektromos benzinkutat és a hozzá tartozó autó is látható lesz.

A Közlekedési Múzeumban az áramszolgáltató cég kerékpárra hasonlító szerkezeteit hajtva bárki megtapasztalhatja, mennyi energia kell ahhoz, hogy otthonában például egy olvasólámpa negyedórán át világítson.

Bárki, aki felül és teker az energiabringán az országjárás bármelyik állomásán, kap egy kódot, amellyel a Facebookon regisztrálhatja eredményét, és így lép versenybe a többi energiabringázóval. A résztvevők 6 kategóriában indulnak nemük és koruk szerint, a kategóriák első 30 helyezettje elemtöltőt és újratölthető elemeket kap ajándékba.

Hídvégi János muzeológus mutatja be a világ első "automobiljának", Cugnot gőzkocsijának működő modelljét, amelyet maga készített el. Az eredeti, hatalmas méretű gőzüzemű jármű 1770-ben épült, a pénteken bemutatandó kis modell sűrített levegővel működik, de műszakilag megegyezik az eredetivel.

A múzeumok éjszakáján Szabó László muzeológus Hidak a Dunán, hidak a Tiszán címmel tart előadást, a játékos kedvűek a szakemberrel elkészíthetik a Lánchíd kandeláberét papírból.

A Közlekedési Múzeumban a gyerekeket is izgalmas autós programokkal várják a népszerű Verdák című filmhez kapcsolódva.

Az estét nosztalgia utcabál zárja a Boleró együttessel a Közlekedési Múzeum melletti parkolóban.

nyomtat

Szerzők

-- MTI/PRAE --

MTI


További írások a rovatból

art&design

Isabela Muñoz Omega című kiállítása a Mai Manó Házban
(Súlyosan elfogult vélemény)
art&design

Megnyitószöveg KristofLab Still Life című kiállításához
art&design

Kiállításkritika A kétely felfüggesztéséről

Más művészeti ágakról

[ESCAPE] – A Donkihóte-projekt az Örkény István Színház és a Városmajori Szabadtéri Színpad közös produkciójában
Gimesi Dóra: Amikor mesélni kezdtek a fák
irodalom

Hajdu Levente volt a Kötetlenül sorozat vendége


bezár
Regisztráció


bezár
Bejelentkezés