art&design
2011. 05. 27.
Zömmel fotókra licitáltak az idei Biksady-árverésen
A kalapács alá került 209 tétel fele kelt el a svájci Biksady Galéria csütörtöki budapesti árverésén, ami nem rossz arány annak figyelembevételével, hogy a galéria előnyben részesíti a Magyarországon kevéssé ismert nemzetközi kortárs művészek és a méltatlanul elfeledett magyar alkotók munkáit, és új szint hozott a hazai aukciós életbe.
A galériának ez volt a második árverése Budapesten, és ebből az alkalomból a Falk Miksa utcába települt.
Szolid érdeklődés mellett, szolidan zajlott a vásárlás, többnyire kikiáltási áron vitték el a tételeket, főleg vételi megbízással és telefonos licittel.
Sipos Dániel, a galéria tulajdonosa elégedett az eredményekkel, annak ellenére, hogy a vevők - miként tavaly, a galéria első aukcióján - most is többnyire külföldiek, németek, olaszok, franciák voltak. De örömmel nyugtázta, hogy vételi megbízást és telefonos érdeklődést hazai gyűjtőktől is kapott már.
Tíz alkalommal ütöttek le egymillió forintnál magasabb összeget. Ezeket is főleg fotókért adták.
A csúcsot a világhírű amerikai fotós, Robert Mapplethorpe 1982-es, Lófej című munkája érte el: 2,2 milliós indításról 4,4 millió forintra tornázta fel egy telefonos vevő.
André Kertész fotói is kelendőek voltak, 1933-as vintázs fotója, a Torzítás 1,3 millióról 1,5 millióra, a Törött üveg 1,2 millióról 1,4 millióra, a Kar és ventilátor 950 ezerről 1,3 millióra jutott, a New York-i című utcaképért pedig megadták az 1,2 milliós induló árat. Kikiáltási áron, 1,2 millió forintért szerezte meg egy gyűjtő Moholy-Nagy László Változó motívumok fotójának 1994-es nagyítását. Kisebb licitemelkedéssel megvették Paul Jonas, Marton Munkácsi, Szász János, Balla Demeter és Vadas János fotóit is.
A festmények közül csak néhány kivételes munka talált gazdára. Ébneth Lajos-mű ritkán kerül aukcióra, most konstruktív korszakának remek darabjáért nem sokallták a 2,4 millió forintot.
A belga Marc Eemans szürrealista kompozíciója egy licitlépcsővel lépte túl kikiáltását, így jutott 1,4 millióra. William Wauer-művel már a Biksady tavalyi aukcióján is találkozott a közönség, akkor egy expresszív kisplasztikája aratott sikert. Most a művész olajképét 1,6 milliós induló áron vették meg. Joan Miro jelzett, aquatinta nyomata 1,2 milliót ért meg valakinek.
Szolid érdeklődés mellett, szolidan zajlott a vásárlás, többnyire kikiáltási áron vitték el a tételeket, főleg vételi megbízással és telefonos licittel.
Sipos Dániel, a galéria tulajdonosa elégedett az eredményekkel, annak ellenére, hogy a vevők - miként tavaly, a galéria első aukcióján - most is többnyire külföldiek, németek, olaszok, franciák voltak. De örömmel nyugtázta, hogy vételi megbízást és telefonos érdeklődést hazai gyűjtőktől is kapott már.
Tíz alkalommal ütöttek le egymillió forintnál magasabb összeget. Ezeket is főleg fotókért adták.
A csúcsot a világhírű amerikai fotós, Robert Mapplethorpe 1982-es, Lófej című munkája érte el: 2,2 milliós indításról 4,4 millió forintra tornázta fel egy telefonos vevő.
André Kertész fotói is kelendőek voltak, 1933-as vintázs fotója, a Torzítás 1,3 millióról 1,5 millióra, a Törött üveg 1,2 millióról 1,4 millióra, a Kar és ventilátor 950 ezerről 1,3 millióra jutott, a New York-i című utcaképért pedig megadták az 1,2 milliós induló árat. Kikiáltási áron, 1,2 millió forintért szerezte meg egy gyűjtő Moholy-Nagy László Változó motívumok fotójának 1994-es nagyítását. Kisebb licitemelkedéssel megvették Paul Jonas, Marton Munkácsi, Szász János, Balla Demeter és Vadas János fotóit is.
A festmények közül csak néhány kivételes munka talált gazdára. Ébneth Lajos-mű ritkán kerül aukcióra, most konstruktív korszakának remek darabjáért nem sokallták a 2,4 millió forintot.
A belga Marc Eemans szürrealista kompozíciója egy licitlépcsővel lépte túl kikiáltását, így jutott 1,4 millióra. William Wauer-művel már a Biksady tavalyi aukcióján is találkozott a közönség, akkor egy expresszív kisplasztikája aratott sikert. Most a művész olajképét 1,6 milliós induló áron vették meg. Joan Miro jelzett, aquatinta nyomata 1,2 milliót ért meg valakinek.
További írások a rovatból
Vetlényi Zsolt FOLYÓÍRÁS című kiállításának kritikai szemléje
Más művészeti ágakról
Mit jelent az ifjúsági irodalom ma? – kerekasztal beszélgetés
Katarina Stanković Neptun vihara és Ida Marie Gedbjerg Az elveszett Mozi könyv című alkotása a 21. Verzió Filmfesztiválon