art&design
2011. 05. 25.
Michelangelo újraértelmezése kelt viharokat
Michelangelo Pieta című világhírű szobrának újraértelmezése kelt viharokat Olaszországban, a belga Jan Fabre Pieta-sorozatát, beleértve azt a darabot, amelynél a művész koponyával helyettesíti Szűz Mária arcát, a velencei biennálén láthatja a közönség június 1-jétől.
A szentségtörés vagy a provokáció gondolatától távol állva Fabre munkája egy olyan anya valódi érzéseit mutatja be, aki fia helyett akar meghalni - fogalmaztak a Pieták című kiállítás szervezői.
A szobrokat október 16-ig tekinthetik meg az érdeklődők Velencében. Nemcsak Szűz Mária, hanem Jézus Krisztus ábrázolása is viharokat kavart, Fabre saját arcvonásait kölcsönözte Jézusnak, jobb kezében pedig egy emberi agyat tart.
"A neuronok révén lehet érezni a részvétet, ezért ábrázolom az agyat, amelytől minden függ, beleértve az emberi lelket" - mondta egy interjúban a művész.
Az agy központi szerepet játszik a flamand szobrász műveiben, ezt már 2007-ben és 2009-ben is bizonyította a biennále közönségének Egy bolygó antropológiája és a Lábfejtől az agyig című kiállításaival.
A szobrokat október 16-ig tekinthetik meg az érdeklődők Velencében. Nemcsak Szűz Mária, hanem Jézus Krisztus ábrázolása is viharokat kavart, Fabre saját arcvonásait kölcsönözte Jézusnak, jobb kezében pedig egy emberi agyat tart.
"A neuronok révén lehet érezni a részvétet, ezért ábrázolom az agyat, amelytől minden függ, beleértve az emberi lelket" - mondta egy interjúban a művész.
Az agy központi szerepet játszik a flamand szobrász műveiben, ezt már 2007-ben és 2009-ben is bizonyította a biennále közönségének Egy bolygó antropológiája és a Lábfejtől az agyig című kiállításaival.
További írások a rovatból
Az acb Galéria Redők című tárlatáról
Más művészeti ágakról
Oksana Karpovych: Lehallgatva című filmje a 21. Verzió Filmfesztiválon